۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۳۷۶
مدیر مدرسه علمیه الزهرا بجنورد:

تقویت اخلاق و مهرورزی در خانواده رویکرد جمعیت بانوان فرهیخته است

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته هیأت اندیشه‌ورز متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه است، گفت: تقویت اخلاق و مهرورزی در خانواده یکی از رویکردهای این جمعیت است.
زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد و رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی، امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناسان فرهنگی بانوان شرق کشور در بجنورد، با اشاره به فعالیت‌های این جمعیت، اظهار کرد: افراد توانمند در حوزه‌های مختلف شناسایی شده و عضو جمعیت بانوان فرهیخته این استان شده‌اند.

وی افزود: در جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی دو کارگروه تخصصی با رویکرد اخلاق و مهرورزی در خانواده و اقتصاد مقاومتی و تبیین سواد رسانه‌ای و فضای مجازی تشکیل شده و در این راستا 50 جلسه ویژه هم برگزار شده است.

وضیع تألیف کتاب «فرزندآوری مطلوب» با هدف افزایش جمعیت، تدوین طرح پژوهشی و اجرایی کردن آن، تألیف مقالات متعدد از سوی بانوان فرهیخته به‌منظور انعکاس اندیشمندی بانوان و آموزش مهارت‌های زندگی در حاشیه شهر بجنورد را ازجمله اقدامات جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی ذکر کرد.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی تشکیل کانال تلگرامی، اجرای طرح آموزشی آشیانه عمر به‌منظور ارتقا و بهبود روابط زوجین، تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در شهرستان‌ها و تشکیل مرکز مشاوره را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این جمعیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته به دلیل حضور اساتید دانشگاه و حوزه علمیه یک هیأت اندیشه‌ورز است، خاطرنشان کرد: کاهش مشکلات و آسیب‌های حاشیه‌نشینی یکی از مصوبات جمعیت بانوان فرهیخته استان بود که در بجنورد اجرایی شد؛ زیرا مرکز خراسان شمالی یکی از شهرهایی است که بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را در سطح کشور دارد.

وضیع با بیان اینکه اگر به مشکلات و معضلات حاشیه‌نشینی توجه شده و مردم نسبت به آنها آگاه باشند بدون شک مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش می‌یابد، اضافه کرد: سطح آموزش ما در روستاها بسیار پایین بوده و از سوی دیگر معاش روستاییان هم به سختی می‌گذرد.

وی در ادامه با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های مردم خراسان شمالی در زمینه‌های مختلف، ادامه داد: با وجود اینکه اهالی خراسان شمالی عموماً معتقد و مقید به آموزه‌های اسلامی هستند؛ اما در عین حال دچار آسیب‌هایی هم هستیم.

وضیع ضرب و جرح و نزاع‌های قومی بر سر آب و مزارع را یکی از آسیب‌های موجود در روستاهای خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: باید برای کاهش و اصلاح این آسیب‌ها اقدام جدی صورت گیرد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات