۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۲۰۵۱۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تقویت مبانی اعتقادی مردم راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تقویت مبانی اعتقادی عموم مردم است، گفت: کار فرهنگی تنها در توجه دادن به خداوند متعال خلاصه می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قرآن و معارف اسلامی با موضوع «تشریح چگونگی اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی» که به صورت زنده از سیمای ملی پخش شد، با اشاره به اینکه دهه نخست ماه ذی الحجه در آیه 28 سوره حج به عنوان ایام معلومات بیان شده است، گفت: مهمترین وظیفه ما در این ایام در یک موضوع کلیدی خلاصه می شود و آن توجه دادن به خدای تبارک و تعالی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان توانست با ذکر خدا، باور توحیدی خود را تقویت کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد، اظهار کرد: متأسفانه باور توحیدی در جامعه ضعیف است؛ به همین دلیل باید بکوشیم این باور در بین عموم فراگیر و نهادینه شود که این از مهمترین رسالتهای امروز متولیان امور فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که سابقه اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی به کی و کجا بر می گردد؟ تصریح کرد: این طرح از سال 1372 به میزبانی شهر سامان از توابع استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و اکنون بیست و چهارمین دوره خود را به پایان رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی در راستای تقویت باور توحیدی جامعه است، افزود: آغاز این طرح در سال 72 در راستای سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد تهاجم فرهنگی بود که متأسفانه آن روزها خیلی ها بحث تهاجم فرهنگی را قبول نداشتند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تقویت مبانی اعتقادی عموم مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های مستمر رهبر معظم انقلاب، برگزاری جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی از همان سال نخست تشکیل این جلسات بوده است به طوری که وقتی قرار شد در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده ولی فقیه خدمت کنم نیز بر استمرار و تشکیل این جلسات بارها تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین در مورد نحوه اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های این طرح، موضوع محور بودن آن است، به گونه ای که از قبل موضوعات جلسه به صورت دقیق و دسته بندی در اختیار سخنرانان گذاشته می شود و آنها نیز طبق موضوع مشخص سخنرانی می کنند و به شبهات دینی پاسخ می گویند.

وی با تأکید بر اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی یک قرارگاه فرهنگی است، گفت: متأسفانه شرایط امروز کشور به گونه ای است که نه تنها از سوی برخی ها کار فرهنگی درست انجام نمی گیرد بلکه در مقابل کارهای فرهنگی نیز می ایستند؛ از این رو رهبر معظم انقلاب فرمان آتش به اختیار دادند و اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی هم در همین راستای فرمان رهبری است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فرمان آتش به اختیار یعنی کار اساسی و سالم ارائه دادن، اظهار کرد: از کار سخت نباید بهراسیم و فعالیت فرهنگی، تبلیغی و دینی را رسالت خود بدانیم؛ کار فرهنگی مهمترین رسالت امروز ائمه جمعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهمترین عوامل ماندگار و مستمر بودن این طرح، ابراز کرد: پایه و اساس تشکیل نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی با نگاه تکلیف مدارانه و همراه با اخلاص بوده است و تنوع موضوع، تنوع سخنران و دقت در جانمایی مکان از دیگر عوامل ماندگاری این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی متناسب با نیازهای روز جامعه تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: نگاه جهادی و استقامت در کارها لازمه برگزاری چنین نشستهای معرفتی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید خود را سنگربانان جبهه نرم بدانند، افزود: دفع فرهنگ غرب و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی مهمترین رسالت امروز متولیان امور فرهنگی است و کار فرهنگی تنها در توجه دادن به خداوند متعال خلاصه می شود./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات