۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۶۲۸
با حضور بیش از ۸۰ نفر از خواهران طلبه؛

دوره آموزشی تربیت مربی زندگی به رنگ خدا آغاز شد

مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مربی «زندگی به رنگ خدا» ویژه خواهران طلبه برگزیده از هشت استان کشور به همت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
زندگی به رنگ خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  نخستین دوره آموزش تربیت مربی سبک زندگی اسلامی با عنوان «زندگی به رنگ خدا» ویژه طلاب خواهر برگزیده سراسر کشور صبح امروز در سالن همایش های آستان امام زاده سید علی(ع) قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران ویژه این همایش بود که با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «امام زادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل بشوند» اظهار داشت: نقش بقاع متبرکه و امام زادگان در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) برکسی پوشیده نیست و ما باید از این ظرفیت بزرگ بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: ما از خواهران برگزیده  طلبه برای گذراندن دوره تربیت مربی مشاوره اسلامی دعوت کرده ایم و امیدواریم با آموزش هایی که به این خواهران می دهیم هریک با استقرار در امام زاده های شهرهای خود بتوانند کلاس ها و برنامه های فرهنگی خوبی را داشته باشند و سخن رهبر معظم انقلاب نزدیک تر شویم.

از دیگر سخنرانان این همایش می توان به حجج اسلام محمدعلی جمشیدی رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا و مدیر علمی دوره و حجت الاسلام بذرکار مسؤول برگزاری نخستین دوره تربیت مربی زندگی به رنگ خدا اشاره کرد که ایشان نیز ضمن تشریح اهداف برگزاری این دوره به بیان خلاصه ای از سرفصل هایی که قرار است تدریس بشود، پرداختند.

از دیگر حاضران در این همایش می توان به حجج اسلام موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، شفیع زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و مشهوری معاون فرهنگی سازمان اوقاف و مدیراجرایی دوره اشاره کرد.

برگزاری دوره های آموزشی «زندگی به رنگ خدا» (تربیت مربی مهارت های زندگی) به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و سازما اوقاف با برگزاری این دوره ها در نظر دارد جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی، تلاش کند.

لازم به ذکر است، مربیان آموزش دیده که در گام اول طرح زندگی به رنگ خدا، از بانوان طلبه هستند، در بقاع متبرکه شاخص مناطق مختلف کشور و تحت حمایت ادارات اوقاف و امور خیریه اقدام به برگزاری کلاس های مهارت های زندگی برای بانوان علاقه مند در سطح بقاع متبرکه تعیین شده، می کنند.

گفتنی است، در این دوره بیش از 80 نفر از طلاب خواهر، کلاس های تربیت مربی را به مدت یک هفته در سه سطح پشت سر می گذارند و بعد از پایان این دوره، 160 نفر دیگر از خواهران طلبه دوره جدید خود را در شهر مقدس قم به مدت دو هفته آغاز خواهند کرد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات