۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۲۰۷۲۱
حجت الاسلام بذرکار خبرداد؛

حضور بیش از ۸۰ نفر از طلاب خواهر در طرح تربیت مربی زندگی به رنگ خدا

مسؤول نخستین دوره طرح تربیت مربی «زندگی به رنگ خدا» از حضور بیش از ۸۰ نفر از طلاب خواهر در این طرح خبرداد و گفت: از اساتید مجرب و تحصیل کرده ای برای تدریس در این دوره دعوت شده است.
حجت الاسلام بذرکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  نخستین دوره آموزش تربیت مربی سبک زندگی اسلامی با عنوان «زندگی به رنگ خدا» ویژه طلاب خواهر برگزیده سراسر کشور صبح امروز در سالن همایش های آستان امام زاده سید علی(ع) قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام بذرکار مسؤول برگزاری این دوره از کلاس های تربیت مربی سبک زندگی در این همایش ضمن تشریح ابعاد برگزاری دوره اظهار داشت: کلاس ها به مدت سه هفته در همین مکان یعنی مرکز فرهنگی امام زاده شاه سید علی(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب خواهران طلبه از این طرح افزود: ما چند ماه گذشته با حوزه های علمیه خواهران در استان های مختلف صحبت کردیم و شرایط شرکت طلاب در این طرح را اعلام کردیم که از جمله آنها سابقه کلاس داری، اشتهار به مناسبات اجتماعی، سالم بودن به لحاظ روانی، محدوده سنی و تأهل بود.

مسؤول برگزاری دوره اضافه کرد: از آنجایی که این خواهران طلبه قرار است در آینده در بقاع متبرکه محل زندگی خود فعالیت کنند، به حوزه های علمیه خواهران تأکید کردیم که به ازاء هر بقعه شاخص دو نفر معرفی کنند تا در نهایت از میان این دو، یک نفر برای شرکت در دوره انتخاب شود.

وی با بیان این که آزمون کتبی روز 19 مرداد ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این آزمون شامل تست شخصیت و سؤالات تشریحی و تستی از سه کتابی بود که از قبل معرفی شده بود و نفرات برتر از میان 600 نفر شرکت کننده در آزمون، برای حضور در کلاس ها، دعوت شده اند.

حجت الاسلام بذرکار ادامه داد: کلاس ها در هر دوره با حدود 80 نفر برگزار می شود، در هر دوره سه گرایش داریم که به مدت یک هفته باید دروس را پشت سرگذاشته و امتحان بدهند؛ هفته های بعد هم کلاس های بعدی برای گروه های دوم و سوم برگزار می شود و احتمال دارد با توجه به استقبال خوب طلاب خواهر، هفته چهارم کلاس ها نیز در مشهد مقدس برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، عنوان داشت: جامعه هدف ما بیشتر خانم های خانه دار هستند که وقت بیشتری دارند، چراکه می دانیم زنان مؤثر ترین عنصر جامعه هستند و در تربیت انسان و آسیب های اجتماعی نقش گسترده ای دارند، به هرحال هدف این است که با تربیت طلاب خواهر به عنوان مربی این جریان را تقویت کنیم.

مسؤول برگزاری دوره افزود: البته این فاز نخست است و ما در فازهای بعدی دوره های تخصصی تری خواهیم داشت و سعی می کنیم اشکالات اجرایی را تا حد زیادی برطرف کرده و تبلیغات محیطی و ملی نیز داشته باشیم تا کلاس ها با گستردگی و کیفیت بیشتری برگزار شود.

حجت الاسلام بذکار عنوان داشت: دورره های مهارت های زندگی با توجه به نیاز خانواده ها و طیف جوانان، در سه گرایش مهارتهای زندگی با رویکرد مهارتهای ده گانه، ازدواج و خانواده و تربیت فرزند برگزار می شود.

وی با بیان این که این نخستین دوره آموزش های مهارت های زندگی از سوی سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد:  معتقدیم با توجه به تأکید رهبر معظم اقلاب مبنی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی، بهترین راه ترویج آموزش است و بسیاری از مسائل جدید در همین کلاس های مشخص می شود.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که سطح آگاهی در جامعه ما پایین است، خاطرنشان کرد: هرچند چندسالی است که حرکت های خوبی شکل گرفته است ولی باز هم جای کار دارد که این دوره نیز به همین جهت برگزار شده است؛ ویژگی منحصر به فرد کار اوقاف این است که با عموم مردم کار دارد و صرفا به نخبگان، فرهیختگان، اصناف خاص و سیاسیون نمی پردازد و اصلا زائران امام زاده ها صرفا مؤمنان نیستند.

وی افزود: در این دوره از اساتید مجرب و تحصیل کرده ای از جمله حجج اسلام جمشیدی، اخوی، عشقی، هراتیان، تبرائی و فروزش بهره خواهیم برد و ملاک انتخاب اساتید کارکرد آنها در طی چندین سال است؛ عده ای هم از طرف مرکز صدرا که همکاری علمی با اوقاف دارد معرفی شده اند و عده ای نیز در دوره های قبلی ما در اداره اوقاف حضور داشته اند که هم در کلاس داری و هم از نظر جنبه علمی در سطح بالایی قرار دارند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات