۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۱۰۰
حجت‌الاسلام پژمانفر:

دولت آقای روحانی در بخش فرهنگی توفیقی نداشته است

نماینده مردم مشهد درباره فعالیت دولت آقای روحانی در عرصه فرهنگی گفت: در عرصه فرهنگ هیچ کار جدیدی و اتفاق تازه‌ای در این دولت رخ نداده و توفیقی نداشته است.
پژمانفر

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه آیا دولت آقای روحانی در عرصه فرهنگی دستاوردی داشته است؟، عنوان کرد: در عرصه فرهنگ هیچ کار فرهنگی جدید و اتفاق تازه‌ای در این دولت رخ نداده و توفیقی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر کشور با چالش‌های جدی‌ در عرصه فرهنگ روبه رو است و وضعیت فرهنگی کشور احتیاج به رسیدگی متناسب و موثری دارد کار به جایی رسیده است که دیدبان تیزبین نظام رهبر معظم انقلاب به اعتراض فرمودند اولویت‌ها در بین مسئولان فرهنگی گم‌شده است، امروز اولویت‌ها را جابجا کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به انتخاب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر صالحی انتظار می‌رود از حاشیه‌های کم‌ارزش در عرصه مسائل فرهنگی کاسته شود و به موضوعات اصلی فرهنگی پرداخته شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر بیان داشت: باعث خوشحالی است که آقای صالحی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی از اولویت قرار دادن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی خبر دادند.

وی درباره اینکه آیا دولت برای ایجاد امنیت فرهنگی به‌ جای فرهنگ امنیتی اقدامی انجام داده است، عنوان کرد: اینکه فضای فرهنگی باید امن باشد، زیرا این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ اما این به معنای هنجارشکنی و بی‌در و پیکر بودن فضای فرهنگی نیست این تلقی به طور قطع درست نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: معنای درست امنیت فرهنگی این است که فعال عرصه فرهنگ باید احساس کند که در این عرصه مورد حمایت قرار می‌گیرد متاسفانه این اتفاق نیفتاد، برای مثال خرید آثار هنری، بیمه آثار، بیمه هنرمندان، بیمه فعالان قرآنی، بیمه خبرنگاران و از این دست‌کارهایی است که می‌تواند امنیت را در عرصه فرهنگ ایجاد کند که متاسفانه برای آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است./۸۰۷/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات