۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۷۰۶
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه مطرح کرد؛

عوامل موفقیت طلاب

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: پرهیز از زیادی سخن، خواب و خوردن عامل ترقی علمی و معنوی طلاب است.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه ارومیه با تأکید بر جهد و تلاش در مسیر ارتقای تحصیلی و معنویت در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: سال جاری لازم است سال ترقی در معنوی، اخلاق و علم باشد.

وی با اشاره به سخنی از عالم بزرگ ملا حسین قلی همدانی، ابراز داشت: ملا حسین قلی همدانی دارد که چند چیز باید مورد توجه طلبه و مجاهد مسیر الهی باشد و لازم است از آنها برای پیشرفت و ترقی استفاده کند، طلبه برای ترقی معنوی و علمی هر چه در توان دارد باید مسیر خود را بگشاید و در آن گام بردارد.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه ملا حسین قلی همدانی طلبه را از چهار مانع اساسی بر حذر می دارد، ادامه داد: این چهار امر مانع و سرعت گیر مسیر طلبگی در ارتقا علمی و اخلاقی است، این چهار امر کثرت کلام، خواب و خوراک و نشست و برخواست با مردم و عوام جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: طلبه باید گزیده و در حد لازم سخن بگوید و هر سخنی و حرفی را که بیان می کند دارای نتیجه و اثر مثبت باشد به عبارت دیگر هر سخنی نگوید و هر چه می گوید مفید و مثمر ثمر باشد، کثرت خواب و خوراک نیز طلبه را از مسیر الهی باز می دارد، خوراک بسیار خود آفات بسیاری دارد که طلبه باید از آن بپرهیزد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امید است سال جدید تحصیلی سالی پر از برکات معنوی و علمی باشد و طلاب با جهد و تلاش خود رضایت قلبی صاحب الزمان (عج) را به دست آورند، تصریح کرد: تحصیل منسجم و رعایت تقوای الهی در کنار زی طلبگی از عوامل رشد و ترقی در این مسیر نورانی است.

حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: طلبه باید مسیر رشد و عالی خود را با کاهش موانع و مزاحمات بگشاید و در مسیر هدایت و صیانت از دین الهی گام بردارد./854/پ202/ب1

ارسال نظرات