۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۲۲۱۲۱
چند خبر کوتاه سیاسی؛

تهران برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط با قطر آماده است

تهران برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط با قطر آماده است، تغییر در فرآیند انتقال پیکر شهید حججی و جهانگیری عید قربان را به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک گفت برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنج‌شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و تبریک عید سعید قربان به وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آنچه را که به قطر تحمیل شده، ناعادلانه و باعث تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه بکار می‌گیرد.

رییس جمهور همچنین ضرورت رایزنی‌های منطقه‌ای دو کشور و تقویت پایه‌های همکاری و تشریک مساعی در مسیر منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

امیر قطر نیز با تبریک عید سعید قربان به دکتر روحانی، دولت و ملت ایران گفت: قطر خواهان تعمیق و استحکام روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است و این توسعه روابط را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قطر در تحریم‌های ناعادلانه‌ای که به این کشور تحمیل شده است، گفت: ملت و دولت قطر از ایران به خاطر مخالفت با این تحریم‌ها و گشودن مرزهای هوایی و دریایی و زمینی خود به روی کشورشان قدردان هستند و این را فراموش نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: چشم‌انداز توسعه همکاری‌های تهران و دوحه در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار روشن و امیدوارکننده است و قطر آماده است با بهره‌گیری از این فرصت تاریخی، در تمامی زمینه‌ها روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش دهد.

اطلاعیه نیروی زمینی سپاه؛

تغییر در فرآیند انتقال پیکر شهید حججی/ زمان دقیق مراسم تشییع متعاقبا اعلام می‌شود

در پی تغییرات پیش آمده در فرآیند نقل و انتقال پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی به جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: زمان دقیق مراسم تشییع پیکر شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی متعاقبا به آگاهی ملت شهید پرور و قدرشناس ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

گفتنی است پیشتر زمان برگزاری این مراسم روز شنبه 11 شهریورماه اعلام شده بود.

جهانگیری عید قربان را به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک گفت

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در پیام‌هایی جداگانه به همتایان خود در کشورهای اسلامی، عید سعید قربان را تجلی‌گاه خالصانه ترین جلوه ایثار و بندگی دانست و فرا رسیدن این عید را به دولت‌‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام‌ها اظهار امیدواری کرد که در آستانه این عید فرخنده، بتوانیم با استعانت از ذات اقدس الهی و با بهره‌گیری از رهنمودهای پیامبر اکرم(ص)،‌ صلح، آرامش، همدلی و همبستگی را در میان کشورهای اسلامی گسترش دهیم و آثار ناشی از جنگ، خشونت و تروریسم را از تمامی سرزمین‌های اسلامی بزداییم.

امیرحاتمی:

مؤسسات مالی و اعتباری وابسته به نهادهای نظامی ساماندهی می‌شوند/ واگذاری نداریم

امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره  واگذاری مؤسسات مالی و اعتباری وابسته به نهادهای نظامی، اظهار داشت: هیچ برنامه ای برای واگذاری این مؤسسات وجود ندارد.

وی افزود: بانک مرکزی برنامه‌ای برای ساماندهی تمامی مؤسسات مالی و اعتباری سراسر کشور دارد که در آن همه جوانب و حق و حقوق سهامداران رعایت می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: وزارت دفاع نیز در چارچوب همان قوانین ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری وابسته به نهادهای نظامی را صورت می دهد و معتقدیم این ساماندهی وضعیت را بهتر می‌کند و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی:

داعش نعل وارونه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی بود

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری عراق که امشب در جریان سفر به بغداد صورت گرفت، ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را را نعل وارونه امریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.

وی همچنین با تأکید بر هوشیاری و همبستگی ملت ها گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های امریکا ازجمله فتنه‌گری‌های طائفه ای، قومی، فرقه‌ای و اختلافات مذهبی مقابله کنند

نوری المالکی ،معاون رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایفای نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق تشکر کرد.

نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق افزود: مفتخریم که میزبان نخستین سفر عالم برجسته جهان تشیع، حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی و هیأت همراه به عراق هستیم و امیدواریم این سفر، مایه تحکیم روابط راهبردی دو کشور ایران و عراق باشد.

نوری المالکی ضمن تشکر از نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق، پیروزی های اخیر ارتش و ملت عراق در نبرد با تروریسم را مرهون نقش سازنده علما در بسیج مردمی ،همبستگی اقشار مختلف مردم و همراهی دوستان و همپیمانان راهبردی ملت عراق به ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و از آنان تشکر کرد.

معاون رئیس جمهوری عراق همچنین ضمن تشریح زمینه های اتحاد ملی و دستاوردهای بزرگ و شیرین همبستگی ملت عراق، استمرار این پیروزی ها را مرهون توجه بیشتر نخبگان عراقی به سه مؤلفه «وحدت، امنیت و علائق ملی» دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برنامه فقرزدایی و بهبود زندگی مردم تدوین شد

علی ربیعی در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای شیف، هلیله و بندرگاه بوشهر با قدردانی از فعالیت دولتمردان در استان بوشهر و پیگیری نمایندگان مجلس در حل مشکلات مردم سختکوش این استان اظهار داشت: فقرزدایی و بهبود زندگی مردم از اولویت‌های این وزارتخانه است که برنامه‌های مورد نظر تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مسئولین در راستای فقرزدایی و حل مشکلات مردم تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند، گفت: اجرای طرح‌های برق‌رسانی، گازرسانی و ابرسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز شهرها و روستاها تسریع یافته است که امروز شاهد عملیات اجرایی یکی از برنامه‌های هستیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اولویت قراردادن اشتغال به نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی تأکید کرد: افتخار نیروهای بومی در صنایع مختلف به ویژه نفت و گاز در اولویت نیروهای بومی قرار دارد که این مهم مورد توجه مسئولان می‌باشد.

ربیعی با بیان اینکه جزیره شیف نماد همزیستی برادر اهل سنت و تشیع است گفت: با اتحاد و همدلی مشکلات جامعه یکی پس از دیگری برطرف می‌شود که این مهم در استان بوشهر متبلور شده است.

 وی حل مشکلات مردم را در اولویت برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان برای بهبود زندگی مردم و حل مشکلات آنان با اتحاد و همدلی تلاش شبانه‌روزی می‌کنند که جای قدردانی و سپاس دارد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همدلی و همفکری در جامعه سبب توسعه و سعادت می‌شود، افزود: در هر استانی که همدلی، همفکری و خوش‌فکری باشد توسعه و سعادت در آن استان رقم می‌خورد که در استان بوشهر این مهم را شاهد هستیم.

 ربیعی تأکید کرد: همدلی و همفکری شیعه و سنی در جزیره شیف نماد همدلی و وحدت مردم است که جای قدردانی و سپاس دارد.

 گفتنی است  ضریب نفوذ گاز در روستاها از ۳۴ درصد به ۹۰ درصد و در شهرها از ۷۲ درصد به ۹۸.۵ درصد افزایش یافته است.

 در هفته دولت ۷۰ پروژه گازرسانی در استان بوشهر افتتاح شد. برای اجرای این طرح‌ها ۷۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و ۴۳ روستا و ۲ شهر و ۱۸ واحد صنعتی از خدما شبکه گازرسانی بهره‌مند شدند./907/303/ب2

ارسال نظرات