۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۲۲۳
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

با دیپلماسی منطقه‌ای به رکود غلبه کنیم/ رونق اقتصادی با نگاه فرامرزی به اهرم صادرات

آقای اسلامی از امید بستن دولت به برخی کشورهایی غربی انتقاد کرد و خواستار حمایت دولت از کشورهای همسایه جهت رونق بازار شد.
اسلامی

محمد مهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولتمردان در انجام بهتر امور و خدمت رسانی به مردم چه درس‌هایی باید از شهیدان رجایی و باهنر بگیرند، گفت: مهمترین خصوصیتی که سبب محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر در میان مردم شد، این بود که مردم آنها را صادق، راست ‌گفتار و راست کردار یافتند، رفتارشان را نمایشی نمی‌دانستند و تمام تلاش خود را می‌کردند تا به آنچه وعده کرده‌اند عمل کنند. زیرمجموعه این موضوع، مردمی بودن آنها بود زیرا درک واقعی از خواسته‌های مردم داشتند.

وی افزود: از خصوصیات بارز دیگر شهید رجایی تخصص‌گرایی و تعهدگرایی توأمان او بود که همواره به دنبال نیروهای متخصص و متعهد بود، همچنین دقت او در مقوله‌های دینی نظیر حفظ شعائر دینی و بیت‌المال سبب شد تا مردم او را از جنس خود بدانند، به او علاقه‌مند شده و اثری از ریا و تزویر در آن نبینند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولتمردان نیز اگر راستی و درستی را در رفتار و کردار خود به نمایش بگذارند و به واقعیت وعده‌های خود عمل کنند مانند شهید رجایی و باهنر محبوب مردم خواهند بود و همواره از آنان به نیکی یاد خواهد شد.

دو قطبی کردن، یک اهرم برای فرار از کارنامه واقعی و پاسخگویی است

وی در پاسخ به این سؤال که چه کارهایی برای جلوگیری از دوقطبی شدن کشور از سوی دولت باید صورت بگیرد با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، توجه دولت به خدمت رسانی به مردم و دوری از نگاه‌های حزبی و جناحی در کشور است، عنوان کرد: دو قطبی کردن، اهرمی برای فرار از کارنامه واقعی و پاسخگویی است، همچنین عاملی برای ایجاد یک فضای غبارآلود است که با برانگیختن احساسات در آن فضا، می‌توان برخی عملکردها را مستتر کرد.

اسلامی در ادامه افزود: قطعاً فرافکنی در درازمدت به ضرر کشور است اگر چه ممکن است در کوتاه مدت منافع جناحی را تأمین کند؛ نقطه مقابل این قبیل فرار از مسؤولیت‌ها، صادقانه عمل کردن و در دستور کار قرار دادن خدمت به جامعه، وعده‌ها، وظایف و مسؤولیت‌ها در وقت معین است.

وی در پاسخ به این سؤال که دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید چه برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد، با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: آنچه مسلّم است، شرایط نامساعد فعلی ریشه‌ای طولانی مدت دارد و طبیعتاً درمان آن نیز در کوتاه مدت میسّر نخواهد بود اما دولت ۴ سال گذشته خود را به تعبیر شخص ریاست جمهوری در مراسم تحلیف به زیرسازی و آماده‌سازی مقدمات صرف کرده است؛ انتظار می‌رود در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی شاهد عملیاتی شدن وعده‌ها باشیم و دیگر بهانه‌ای برای مقدمه سازی و زیرسازی نباشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: از جمله مواردی که در معیشت مردم تأثیر مستقیم دارد بحث رکود است که لازم است دولت با برنامه‌ای دقیق برآن غلبه کند و با حمایت از تولید ملی، امکان رقابت تولیدات داخلی با محصولات خارجی و کیفیت بخشی به آنها، پرهیز از واردات بی‌رویه و ایجاد مشوق‌هایی برای صادرات محصولات داخلی به اقتصاد کشور رونق ببخشد.

زیرساخت‌های مانع صادرات محصول به کشورهای همسایه بررسی شود

وی در ادامه ابراز داشت: آنچه که در پی این رونق به وجود می‌آید نگاه به خارج از مرزها برای صادرات است که نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت در مقدمات این کار است، به طور مثال در سال گذشته شاهد بودیم که روسیه بازار خوبی را برای کشور ما به نمایش گذاشت ولی ما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم، همچنین در حال حاضر قطر بازار خوبی را به نمایش گذاشته که لازم است از آن بهره کافی ببریم، برای موفقیت در این عرصه باید دید چه زیرساخت‌هایی مانع صادرات محصول به کشورهای همسایه است.

اسلامی با بیان اینکه یکی از مواردی که می‌تواند به رونق کمک کرده و به رکود غلبه کند دیپلماسی منطقه‌ای است، تصریح کرد: لازم است دولتمردان به جای امید به کشورهایی که فراز و نشیب زیادی برای رابطه با آنها وجود دارد، کشورهای همسایه را که می‌توانند بازار خوبی برای محصولات جمهوری اسلامی ایران باشند مورد توجه قرار دهد و دولت موانع موجود در این زمینه را برطرف کند.

وی درباره پیامدهای حاشیه سازی و پرداختن دولتمردان و مسؤولان به امور فرعی، عنوان کرد: طبیعتاً غلبه حاشیه و اولویت یافتن فرعیات به جای مسائل اصلی، سبب می‌شود که چهار سال دوم دولت نیز به زودی بگذرد و شاهد تحقق وعده‌هایی که دولت در زمان انتخابات داده است، نباشیم./966/ 301/ص

 

ارسال نظرات