۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۲۲۲۸۳

توزیع گوشت قربانی بین محاصره‌شدگان صنعا و غزه

به مناسبت عید قربان، بسته‌های گوشت به همت جوانان مرکز عدالت برای صلح در حصار غزه و یمن در میان خانواده‎ی شهدا و جنگ‌زدگان توزیع شد.
عید قربان

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت عید قربان، بسته های گوشت به همت جوانان مرکز عدالت برای صلح در حصار غزه و یمن در میان خانواده شهدا و جنگ‌زدگان توزیع شد.

توزیع این بسته‌های گوشت که به همت جمعی از مردم و جوانان ایرانی تهیه شده بود، همزمان با عید قربان در شهرهای غزه و صنعا به شکل همزمان صورت گرفت.

محمد اصغری، سخنگوی مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح با اشاره به این خبر گفت: انگیزه اصلی از این اقدام خودجوش و مردمی، نشان دادن همبستگی با مردم مظلوم غزه و یمن و شریک کردن خانواده شهدای فلسطینی و یمنی در شادی عید قربان بود که مدت‌هاست در حصار ناجوانمردانه صهیونیست‌ها و سعودی‌ها قرار دارند.

اصغری با اشاره به اوضاع وخیم غزه گفت: شرایط انسانی در غزه بحرانی است؛ دولت خودگردان با همکاری صهیونیست‌ها مبادی ورودی به غزه را بسته‌اند و مردم در تنگنای شدیدی قرار دارند، تنها در ماه گذشته بیش از 5 کودک فلسطینی به دلیل نرسیدن دارو و ممنوعیت انتقال به بیرون از غزه، به شهادت رسیدند.

اصغری افزود: بیش از 60 درصد مردم غزه برای ادامه زندگی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، مردم مظلوم فلسطین تاوان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را می‌پردازند.

سخنگوی مرکز عدالت برای صلح ادامه داد: شرایط یمن نیز مشابه غزه است و مردم مقاوم یمنی در محاصره ی نیروهای سعودی با پشتیبانی آمریکا هستند؛ بیش از 7 ملیون یمنی در آستانه مرگ بر اثر بیماری و گرسنگی هستند و این بزرگترین بحران بشری در 90 سال اخیر است.

وی با تاکید بر بیانات رهبری مبنی بر شباهت جنایات سعودی‌ها در یمن با جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین گفت: کودکان اولین قربانیان جنگ‌افروزی‌های آمریکا در منطقه به دست آل سعود و رژیم صهیونیستی هستند و سکوت جهان اسلام و جامعه جهانی در برابر این دو رژیم کودک‌کش غیر قابل قبول است.

این فعال بین‌الملل با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی برای امداد‌رسانی به کودکان و جنگ‌زدگان منطقه گفت: در اوضاع نابسامان منطقه و در شرایطی که قدرت‌های استکباری انگیزه‌ای برای پایان بحران‌ها ندارند، این مردم هستند که باید به شکل آتش به اختیار از هرگونه کمک‌رسانی و جلب توجه جهانی به جنایات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در خاورمیانه دریغ نکنند و با تلاش‌های خود حکومت‌ها را مجبور به چاره‌اندیشی برای حوادث ناگوار خاورمیانه بکنند.

لازم به ذکر است به مناسبت عید سعید قربان، گوشت قربانی به همت مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح و با کمکهای مردمی ایران، در مناطق محاصره‌شده غزه و یمن توزیع شد. این گروه پیش از این نیز بسته‌های غذایی را در جریان محاصره مسجدالاقصی در میان تظاهرکنندگان فلسطینی در بیت المقدس توزیع کرده بود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات