۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۲۲۴۲۳
هویت طلبگی(۲۶)

آیت الله کعبی: نشاط علمی و معنوی مهم‌ترین وظیفه طلاب است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم نشاط علمی و معنوی، مسؤولیت شناسی و حضور با نشاط در صحنه را از مهم ترین وظایف طلاب دانست.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی آغاز یک سال تلاش، کوشش، مجاهدت و سخت‌کوشی طلاب و روحانیان است.

وی افزود: توجه به هویت طلبگی و ویژگی های آن می تواند طلاب را در مسیر رسیدن به کمال و تعالی یاری کند و باید طلاب نسبت به این مسائل به شناخت کامل برسند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نشاط علمی یکی از موضوعاتی است که باید در حوزه و بین طلاب وجود داشته باشد و از الزامات هویت طلبگی محسوب می شود و نیاز است توجه جدی به این موضوع از سوی طلاب صورت بگیرد.

آیت الله کعبی توجه معنوی را از دیگر شاخصه های هویت طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: توجه و رشد معنوی، اخلاقی و تهذیبی دیگر موضوعی است که طلاب باید سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در این بعد نیز رشد کنند.

وی اضافه کرد: سربازی امام زمان(عج) موضوعی است که طلاب باید همواره مدنظر داشته باشند چراکه  ورود به حوزه علمیه به معنای حضور در لشکر امام زمان (عج) است و این افتخار بزرگی است که نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: حضور شاداب در صحنه های دیگر موضوعی است که باید به عنوان یکی از الزامات هویت طلبگی مورد اشاره قرار گیرد چراکه حضور در صحنه های مختلف  می تواند موجب نقش آفرینی طلاب و روحانیان در عرصه های گوناگون جامعه شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: مسؤولیت شناسی و زمان شناسی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و اگر طلاب با شناخت مسؤولیت و زمان خود حرکت کنند، دچار مشکل نخواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آغاز سال تحصیلی طلاب در مسیر رشد علمی، اخلاقی، تهذیبی و معنوی حرکت کرده و  راه خود را در این مسیر با ثبات قدم ادامه دهند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات