۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۲۲۵۷۶
حاجی بابایی:

دولت باید میدان‌دار کار باشد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مجلس شورای اسلامی با حمایت از کابینه دولت دوازدهم خواست تا کوچکترین ممانعی برای وعده‌هایی که دولت در راستای حل رکود، تورم و بیکاری به مردم داده، وجود نداشته باشد.
حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولتمردان در انجام بهتر امور و خدمت رسانی به مردم چه درس‌هایی باید از شهیدان رجایی و باهنر بگیرند، گفت: شهیدان رجایی و باهنر انسان‌هایی بودند که مسؤولیت را برای رضای خدا و خدمت به مردم پذیرفته بودند، نوع زندگی آنها مردمی و حفاظت و نگهداری آنها از بیت‌المال زبانزد خاص و عام بود و اطاعت از رهبری و فرامین دینی در وجودشان موج می‌زد.

وی افزود: در جامعه امروز نیز اگر مسؤولان بخواهند اهداف و مسیر والای این بزرگان را طی کنند باید به فراخور مسؤولیت خود، مانند عموم افراد جامعه به قول معروف باید روزی طلبگی داشته و سبک زندگی آنها مردمی باشد، همچنین تمام توان خود را برای این کار جهادی و شبانه روزی به کار بگیرند و تا جایی که در توان دارند مشکلاتی را که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند با تکیه بر منابع داخلی برطرف کنند.

نماینده مردم فامنین و همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: شهیدان رجایی و باهنر به شدت استکبارستیز و بر این باور بودند که مشکلات کشور را می‌توان در داخل حل کرد؛ البته این عقیده به این معنا نیست که از امکانات و ظرفیت‌های جهانی استفاده نکنیم بلکه لازم است در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت از آنها بهره‌برداری شود اما آنچه در اولویت است تکیه بر منابع داخلی، نیروی انسانی و دانش بومی است که می‌تواند کشور را از مشکل اساسی رکود اقتصادی خارج کند.

دولت ملاک را کارآمدی قرار دهد و بر اساس آن حرکت کند

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان باید با مردم همراه شده و مانند آنها زندگی کنند، تصریح کرد: مسؤولان باید تمام توان خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار بگیرند و همواره به خاطر داشته باشند جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به نقطه فعلی از گذشته تا امروز صدها هزار شهید داده تا بتواند با روش و منش ائمه و اهل بیت(ع) انقلاب را در مسیر خود هدایت کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سؤال که دولت برای عمل به وعده ها چه اقداماتی باید انجام دهد با توجه به اینکه مردم در دوره چهارساله جدید دولت منتظر عمل به وعده‌های دولتمردان هستند، عنوان کرد: اولین اقدام دولت این بود که کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که همان‌طور که شاهد بودیم در پی این اقدام مجلس نیز از آن پشتیبانی کرد؛ پشتیبانی مجلس که شاید اما و اگرهای فراوانی داشته باشد به این علت بود که نمی‌خواست کوچکترین ممانعتی برای اراده دولت و وعده‌های آن برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد یا حتی زمینه‌ای برای مانع ایجاد کند.

وی در ادامه ابراز داشت: در شرایطی که مجلس شورای اسلامی چنین شرایطی برای دولت فراهم کرده انتظار می‌رود دولت به وعده‌هایی که به مردم داده که مهمترین آنها برای مردم بحث اقتصاد، تورم، رکود اقتصادی و بیکاری است، ورود پیدا کرده و به آنهاعمل کند، بنابراین لازم است از تمام توان داخلی به دور از هرگونه حاشیه‌ سازی، اتلاف وقت و افکار حزبی و جناحی استفاده کرده و با قدرت ملی بر مشکلات غلبه کند.

دولت باید میدان‌دار کار باشد

حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که چه کارهایی برای جلوگیری از دوقطبی شدن کشور از سوی دولت باید صورت بگیرد با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، توجه دولت به خدمت رسانی به مردم و دوری از نگاه‌های حزبی و جناحی در کشور است، گفت: دولت باید ملاک را کارآمدی قرار دهد و بر اساس آن حرکت کند. طبیعتاً وقتی کارآمدی مطرح شد خود به خود بحث حزبی، جناحی و مسائل گوناگون به تدریج به حاشیه می‌رود؛ در چنین شرایطی می‌توان با نگاه کلی و فراجناحی از تمام نیروهای ماهر و توانمند استفاده کرد و قدم‌های مهم‌تری در مسیر پیشرفت کشور برداشت.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در پاسخ به این سؤال که دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید چه برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد، با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: برنامه ششم مهمترین برنامه‌ای است که بر روی آن کارشناسی انجام شده و مقام معظم رهبری برنامه ششم را برنامه جامعی قلمداد کرده‌اند که دولت باید تمامی امکانات را برای اجرایی شدن آن به کار بگیرد. برنامه ششم به تأیید شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادهای مربوطه رسیده است؛ قانوناً دولت خارج از برنامه نباید کاری انجام دهد.

وی در پایان راجع به پیامدهای حاشیه سازی و پرداختن دولتمردان و مسؤولان به امور فرعی، خاطرنشان کرد: دولت باید میدان‌دار کار باشد، از جریانات حاشیه‌سازی جلوگیری کند و اصلاً افراد حاشیه‌ساز را انتخاب نکند زیرا رعایت این موارد سبب پیشروی در مسیر کار و تلاش است، اگر دولت ملاک خود را کار، برنامه‌ریزی و اجرای آن قرار دهد قطعاً همه حمایت و پشتیبانی خواهند کرد و بعید است فردی بخواهد حاشیه‌سازی کند./966/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات