۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۲۲۶۰۴
رحیم پور ازغدی:

مسجد سکولار تمام کارکردهای اجتماعی سیاسی خود را از دست داده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که مسجد سکولار هم شبیه معابد ادیان دیگر است، گفت: این مسجد سکولار از همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جدا شده است و فقط ساختمانی برای عبادت است که بی ربط با دیگر مسایل است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش اندیشه های آسمانی که امروز 12 شهریور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر به بررسی نقش مسجد در تحولات تاریخی و تغییر وضعیت منطقه و جهان پرداخت.

وی درادامه با اشاره به فعالیت های چند بعدی مسجد در تاریخ صدر اسلام گفت: در دیگر ادیان معابد آنها تک بعدی و فقط مکانی برای عبادت است درحالی که مسجد در اسلام مرکز زندگی است و اینکه گفته می شود در مسجد درباره دنیا حرف نزنید منظور این نیست که مشکلات دنیوی در آنجا مطرح نشود بلکه این موضوع حائز اهمیت است که مساجد تبدیل به مغازه و مکانی برای منافع شخصی نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که مسجد سکولار هم شبیه معابد ادیان دیگر است، تصریح کرد: این مسجد سکولار از همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جدا شده است و فقط ساختمانی برای عبادت است که بی ربط با دیگر مسایل است.

وی درادامه با بیان اینکه همه مبارزات رهایی بخش در جهان اسلام که ضد استکبار و ضد ظلم بوده است از مسجد شروع می شود، اظهارکرد: نهضت مشروطه از مسجد شروع شد و درعین اینکه این نهضت اسلامی بود اما نفوذی ها انقلاب مشروطه را منحرف کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انقلاب مشروطه یک انقلاب مذهبی و دینی بود و انقلاب اسلامی که از 15 خرداد 42 شروع شد از مسجد آغاز شد و همه تلاش های نیروی های انقلابی در مساجد ساماندهی می شد.

وی درادامه با انتقاد نسبت به این موضوع که برخی فکر می کنند تعظیم شعائر به این معنا است که مساجد گران و اشرافی و کاخ گونه ساخته شوند، اظهارکرد: این درحالی است که اسلام به مساجد اشرافی نیاز ندارد چرا که پیامبر اسلام(ص) به دنبال شکوه و عظمت پیروان خود در مسجد است./934/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد اسحاقی
United States
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
چراجلسات اندیشه های اسمانی استمرارنیافت تااهداف جلسات محقق شود!کانون فرهنگی مسجدالنبی ص تربت جام
0
0