۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۲۶۲۶
هویت طلبگی(۲۸)

تحیر برخی طلاب ناشی از عدم شناخت رسالت طلبگی است

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تربیت مبلغان دینی را از مهم‌ترین وظیفه حوزه های علمیه برشمرد و تحیر و سرگردانی برخی طلاب را ناشی از عدم شناخت نسبت به رسالت حوزه دانست.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به بیان توصیه هایی خطاب به طلاب و فضلای حوزه پرداخت و عنوان کرد: حضور در حوزه علمیه و تحصیل در آن به معنای سربازی امام زمان(عج) است.

وی افزود: ممکن است عده ای در مسیر تحصیل خود دچار تحیر و سرگردانی شوند که این موضوع ناشی از عدم شناخت دقیق نسبت به رسالت حوزه و طلاب است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: یکی از وظایف طلاب توجه به مسائل علمی و تلاش در جهت رشد علمی است؛ طلاب باید بدانند که علوم حوزوی نسبت به دیگر علوم از غنا و عمق بیشتری برخوردار است.

وی تربیت نیروی مورد نیاز جامعه را از وظایف حوزه دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ دین مهم‌ترین وظیفه حوزه است که برای تحقق این موضوع باید نیروهایی تربیت شوند که بار تبلیغ را به دوش بکشند که تربیت این نیروها وظیفه حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری اضافه کرد: حوزه باید برای دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها نیرو تربیت کرده و تبلیغ را به همه جا منتقل کند تا همه نهادها از خیر و رحمت تبلیغ دین برخوردار شوند.

نایب رییس هیأت مدیره انجمن اصول فقه حوزه تأکید کرد: اگر طلاب وظیفه خود در این موضوع مهم که هدایت جامعه است را درک کنند، تلاش می کنند تا با تخصص در علوم دینی، وظیفه هدایت مردم را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: برخی افراد آیه یأس می خوانند و می گویند طلاب نباید در مناصب حضور پیدا کنند در حالی که این موضوع یک فکر انحرافی است و برخی ناخودآگاه و برخی از روی شیطنت این سخنان را بیان می کنند و می خواهند با این تبلیغات طلبه ها را نسبت به درس خواندن مأیوس کنند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز کرد: بحمدالله نظام اسلامی به برکت انقلاب همه راه های عزت را برای جوانان گشوده است و حوزه در این میان نقش کلیدی دارد و بسیاری از پیشرفت های کشور مدیون حوزه علمیه، طلاب و دانش آموختگان حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در پایان خاطرنشان کرد: اینکه عده ای از طلاب دچار تحیر و سرگردانی نسبت به آینده خود می شوند، به علت این است که نظام حوزه را نشناخته و از نقش کلیدی حوزه های علمیه در هدایت جامعه مطلع نیستند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات