۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۶۵۲
آیت الله حیدری:

هدف آمریکا از استقلال کردستان تضعیف ملت عراق است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت عراق قاطعانه در برابر استقلال کردستان ایستادگی می کند و احتمال عملی شدن چنین اقدامی بسیار کم است.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آزادسازی موصل و تلعفر از لوث تروریست های داعشی ابراز داشت: این آزادی دستاوردی بزرگ برای ملت عراق و محور مقاومت و شکستی مفتضحانه برای تروریست ها است و سبب شد که تروریست ها برای انجام تهاجماتی همچون گذشته توان و قدرتی نداشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امنیت عراق باز هم از سوی تروریست ها، حامیانشان و دست های پنهان مورد تهدید قرار می گیرد و اقدامات تروریستی همچون بمب گذاری منتفی نمی شود و به واقع چنین اقداماتی برای امنیت ملی عراق خطرناک خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه توطئه اشغال و تجزیه عراق تا حدود زیادی منتفی شده است، افزود: تنها مسأله استقلال کردستان باقی مانده است که ان شاءالله با هوشیاری و درایت حل شود تا بحث تجزیه کشور عراق به صورت کامل منتفی گردد.

آیت الله حیدری اظهار داشت: توطئه های غربی و استکباری تا زمانی که استکبار جهانی هست و مقاومت در منطقه به رویارویی می پردازد، پایان نخواهد یافت.

وی با اشاره به همراهی آمریکایی ها با استقلال کردستان عراق و اصرار خود کردها بر استقلال تصریح کرد: این طور نیست که همه کردها خواهان استقلال باشند البته ملت عراق قاطعانه در برابر استقلال خواهد ایستاد و احتمال تأسیس دولت کردستان بسیار کم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هدف آمریکا از استقلال کردستان را تضعیف، تجزیه و عدم ایستادگی عراق در برابر توطئه هایش برشمرد./9456/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات