۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۲۹۶۳
امیر حاتمی:

نیروهای مسلح از قانون مدارترین سازمان های جمهوری اسلامی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از قانون مدارترین سازمان های جمهوری اسلامی است.
امیر حاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش حقوق دفاعی که صبح امروز سه شنبه برگزار شد اظهار کرد: تقویت قدرت بازدارندگی با توجه به حقوق دفاعی بسیار ارزشمند است و ما مواجه با تحریم توان دفاعی، نظامی و موشکی کشور هستیم و این کارهای سیاسی برای تضعیف توان دفاعی کشور است که باید با اقدامات حقوقی مانع شکل گرفتن آن شویم.

وی افزود: اگر بخواهیم با توجه به موازین قانونی و تفاسیر آن و قراردادهایی که ایران اسلامی آن را پذیرفته، حقوق خود را مطالبه کنیم باید بخش حقوقی کشور به ویژه نیروهای مسلح به این مساله توجه داشته باشد و اجازه را به دشمنان برای پایمالی حقوق ما ندهند.

امیر حاتمی گفت: تحریم توان نظامی تنها اقدام دشمن علیه ایران نیست و البته همه اقدامات و تلاش آن ها مانند ناامنی در اطراف کشور که برای ضربه زدن به ایران طراحی شده بود و به دنبال همسایه کردن تروریست ها با ایران بودند با شکست مواجه شده و امروز وضعیت خوبی در عراق و سوریه شکل گرفته که نشان می دهد شرایط به نفع محور مقاومت است.

وزیر دفاع افزود: در حوزه داخلی نیز تلاش دشمنان برای ایجاد دو دستگی میان مردم با حضور پای صندوق های رای با شکست مواجه شد که این ها همه نشان می دهد ایران اسلامی از وحدت و قدرت بازدارندگی بسیار خوبی برخوردار است. در حوزه بین الملل هم شرایط به همین شکل است و نقشه های دشمنان برای منزوی کردن ایران اسلامی با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به ارتباط خوب و مناسب مجلس و قوه مجریه گفت: فضای بسیار خوب و تعامل مناسبی با مجلس وجود دارد البته برخی امور نیازمند انجام هماهنگی های بیشتر است به ویژه در حوزه طرح ها و لوایحی که مربوط به نیروهای مسلح است تا قوانین خوبی در این حوزه تدوین شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه همکاری بسیار مناسبی بین نیروهای مسلح و قوای سه گانه وجود دارد گفت: باید تلاش کنیم تا قوانینی متناسب با نیروهای مسلح تدوین و اجرا شود تا انسجام بیشتری داشته باشند. در حوزه حقوق استفاده از تسلیحات جدید نیز که در سطح بین الملل در حال شکل گیری است باید تلاش کنیم قوانینی تدوین شود تا بتوانیم حقوق خود را را به خوبی بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح از قانون مدارترین سازمان های جمهوری اسلامی است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات