۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۲۳۰۲۰
عضو انصارالله یمن در گفت‌وگو با رسا:

فرستادگان سازمان ملل در کنار دشمنان ملت یمن سلاح در دست می‌گیرند

عضو انصارالله یمن با اشاره به همراهی سازمان ملل با عربستان سعودی تاکید کرد که برخی از سربازان سعودی را نمایندگان سازمان ملل متحد تشکیل می‌دهند.
صادق الشرفی

صادق الشرفی عضو جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت اسف‌بار انسانی ملت یمن گفت: وضعیت و شرایط انسانی در یمن به حدّی است که نیاز به توضیح و تشریح فراوان ندارد زیرا بسیاری از رسانه‌ها وضعیت نابسامان انسانی در یمن را بیان می‌کنند. فاجعه انسانی یمن برای کسی مخفی نیست. هر کسی مقداری انصاف داشته باشد باید اعتراف کند که حوادث و جنایاتی که در حق ملت مظلوم یمن صورت می‌پذیرد به دلیل حمله وحشیانه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و محاصره شدید مردم است.

وی افزود: محاصره و حمله شبانه روزی به ملت یمن منجر به کشتار، آوارگی و بحران‌های شدید انسانی شده است و تمام این اقدامات با هدف انتقام از مردم یمن صورت گرفته است. با تاسف شدید باید بگویم که سازمان ملل متحد نیز از زمان آغاز حمله ائتلاف عربی به یمن در برابر جهانیان به گونه‌ای رفتار کرد که همگان فهمیدند این سازمان مدعی حقوق بشر با تمام امکانات از این تجاوزگری حمایت و بستر مشروعیت بخشی به این جنایات را فراهم ساخت. همانطور که بارها گفتیم بار دیگر نیز تاکید می‌کنیم که این تجاوزگری نه شرعی، نه قانونی و نه اخلاقی است اما با این وجود سازمان ملل متحد حامی متجاوزان است.

همراهی سازمان ملل متحد با عربستان
الشرفی با تاکید بر نقش سازمان ملل متحد در تشدید جنگ یمن خاطر نشان کرد: با شروع جنگ، سازمان ملل متحد با قرار دادن نام یمن ذیل فصل هفتم در عمل به متجاوزان مشروعیت بخشید. از آنجا که قانون و عرف بین‌المللی حمله و تجاوز به کشور دارای حاکمیت مستقل را محکوم می‌کند، هرگونه حمله به ائتلاف عربی از سوی یمن را محکوم کردند در صورتی که چنین اقدامی فاقد هرگونه وجاهت قانونی است. نمی‌توان همانند سعودی‌ها و کشورهای همراه آن در ائتلاف عربی به سادگی به یمن حمله کرد و این امر را نادیده انگاشت. سازمان ملل متحد عربستان سعودی را با وجود رهبری جنگ علیه یمن از لیست سیاه «کشورهای ننگ» حذف کرده و معتقدم که به زودی از تمامی لیست‌ها با هر عنوانی نیز حذف می‌شود. سازمان ملل متحد در مساله جنگ یمن هیچ اقدام مثبتی را نمی‌تواند انجام دهد زیرا بسیاری از اموال و منابع مالی آن با جنگ یمن تامین می‌شود.

عضو جنبش انصار الله یمن ادامه داد: سازمان ملل متحد هیچ ابایی ندارد که افرادی را به نام سازمان ملل متحد به یمن ارسال کند تا در کنار دشمنان مردم یمن بجنگند بنابراین چشم امیدی به خیرخواهی به سازمان ملل متحد نداریم. سازمان ملل متحد در طول تاریخ نشان داده که به جای همراهی با ملت‌ها با دولت‌های استکباری همراهی کرده است. کشورهایی که خود را ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی می‌کنند باید این جنگ را متوقف کنند. در سایه وجود قوانین بین‌المللی و عهدنامه‌هایی منعقد شده و نیز گفت‌وگوهای صورت گرفته، هیچ کشوری حق جنگ افروزی علیه یمن را ندارد. بن عمر، نماینده وقت سازمان ملل متحد تصریح کرد که دستیابی به راه حل سیاسی بسیار آسان است اما دخالت‌ها و بحران‌های سیاسی ایجاد شده سبب شد تا جنگ همچنان ادامه داشته باشد.

محاصره و تعطیلی فرودگاه صنعا به دستور آمریکا است
الشرفی با تبیین ابعاد محاصره فرودگاه صنعاء و تهدید ائتلاف عربی به بمباران هواپیماهای حاوی کمک‌های بشردوستانه تصریح کرد: تصمیم به محاصره فرودگاه صنعا، اجازه به برخی کشتی‌های تجاری یا حاوی کمک‌های بشر دوستانه برای ورود به آب‌های دریایی یمن یک تصمیم تماما آمریکایی است. سفیر آمریکا در آخرین نشست چندجانبه در عمان و پیش از تشکیل جلسه گروه‌های ملی به صراحت اعلام کرد که در برابر ما دو گزینه است یا باید نقشه آنان را بپذیریم و یا فرودگاه صنعا تعطیل و محاصره تشدید می‌شود. اساسا شیوه تحریم و محاصره یک شیوه آمریکایی است. با وجود توافق تمام جریان‌های ملی‌گرا بر نقشه موجود و امضای توافق برای ادامه مسیر موجود اما فرودگاه صنعا تعطیل و بانک مرکزی نیز به حالت تعلیق در آمد.

وی اظهار داشت: به نظر این یک آسیب است که بسیاری از رسانه‌ها اخبار و حوادث یمن را بدون در نظر گرفتن نقش آمریکا پوشش می‌دهند و حال آنکه نقش آمریکا در جنگ یمن کاملا مشهود است. فرودگاه صنعا بیش از یک سال به طور کامل تعطیل و هرگونه پروازی در آن ممنوع شده است تنها به تعدادی از هواپیماها نظیر هواپیماهای وابسته به سازمان ملل متحد که دربردارنده کمک‌های بسیار ناچیزی هستند حق پرواز در این فرودگاه را دارند. کمک‌های سازمان ملل به حدی ناچیز است که حتی ابتدایی‌ترین نیازهای مردم در تهیه دارو را نیز پاسخگو نیست. ما مسؤولیت اتفاقات یمن را متوجه آمریکا می‌دانیم. ناوها و جنگنده‌های آمریکایی همواره بر فراز آسمان یمن در حال پرواز بوده و ضمن کمک رسانی و تهیه سوخت برای جنگنده‌های سعودی، در تشدید بحران یمن نقش مستقیمی را ایفا می‌کنند. آمریکایی‌ها از دیدن بیماری و زجر کشیدن کودکان، اطفال، زنان و مردان لذت می‌برد. بسیاری از کودکان یمنی در اثر سوء تغذیه و نبود دارو جان خود را از دست می‌دهند. وبا در میان نزدیک به نیم میلیون یمنی گسترش یافته و بسیاری را به کام مرگ کشانده است. آمریکا از این صحنه لذت می‌برد که مردم به درماندگی دچار شده و در نهایت در برابر خواسته‌های آمریکا سر تسلیم فرود آورند اما این آرزو را به گور خواهند برد./981/ب914/ر

 

ارسال نظرات