۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۳۲۲
امام جمعه موقت کاشان:

نفي سكولاریسم و جدايي دين از سياست از پيام های غدير است

امام جمعه موقت کاشان نفي سكولاریسم و جدايي دين از سياست را يكي از پيام هاي غدير دانست و گفت: اگر دوازده امام و اهل بيت(ع) به شهادت رسيدند براي اين بود كه در سياست دخالت كردند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در ديدار با خانواده سردار شهيد معمار حسن آبادي، با تبريك ميلاد امام هادي(ع) و عيد سعيد غدير خم و گراميداشت هفته ولايت و ياد و خاطره شهدا، گفت: وقتي حضرت موسي براي 40 روز به كوه طور مي رود، يك نفر جانشين براي خودش تعيين مي‌كند، مگر چنين چيزي امكان دارد وقتي پيامبر براي هميشه مي خواهد از بين امت خود برود جانشيني را براي خود انتخاب نكند.

وي با اشاره به اينكه دو گنجينه ولايي از سوي امام هادي(ع) براي پيروان اهل بيت(ع) به ارمغان گذاشته شده است، گفت: اولين گنجينه الهي امام هادي(ع) براي ما زيارت جامعه كبيره است كه يك كلاس امام شناسي است و امام و مقام امام را براي ما توصيف كرده است، به طوري كه بتوانيم در انتخاب تشخيص صحيح داشته باشيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار از زيارت نامه اميرمومنان(ع) به عنوان دوم گنجينه امام هادي براي پيروان اهل بيت(ع) نام برد و افزود: امام هادي(ع) در عيد غدير با اين زيارت نامه، اميرمومنان(ع) را زيارت كرده است كه زيارت نامه اي جامع و براساس آيات قرآني است كه اين گنجينه امام هادي در رابطه با بحث امامت و ولايت است.

وي در ادامه با تأكيد بر دريافت درس ها وپيام هاي غدير و ابلاغ آن به نسل امروز، گفت: اولين پيام غدير لزوم امير و حاكم براي جامعه است كه اگر پيامبر يك نفر را به عنوان جانشين خود انتخاب و معرفي كرد به اين معني است كه يك نفر در جامعه بايد در رأس امور حضور داشته باشد، از اين رو اميرمومنان(ع) مي فرمايد، مردم حتي اگر فاسق هم كه باشند به امير نياز دارند، چرا كه اگر امير بر جامعه حاكم نباشد، جامعه دچار هرج و مرج خواهد شد.

امام جمعه موقت كاشان، نفي سكولار و جدايي دين از سياست را دومين پيام غدير دانست و اظهار داشت: سكولاريسم و جدایی دین از سیاست تفكري است كه دشمن از قديم الايام تبلیغ مي‌كند، از اين رو شهيد مدرس مي گويد سياست ما عين ديانت ما است، به اين معني كه دين از سياست جدا نيست.

حجت الاسلام اسلامي تبار با بيان اينكه جدايي دين از سياست حرف دشمن است و دشمن آن را تبليغ مي كند، عنوان كرد: امروز نيز برخي افراد كه مدعي مسلمان بودن هستند مخالف سياسي بودن دين هستند و دين را از سياست جدا مي دانند و اين درحالي است كه اگر دوازده امام و اهل بيت(ع) به شهادت رسيدند براي اين بود كه در سياست دخالت كردند.

وي افزود: آنهايي كه امروز دين را از سياست جدا مي دانند از اسلام هيچ اطلاعي ندارند و اين در حالي است كه امام هادي(ع) در زيارت جامعه وقتي مي خواهد امام را معرفي كند، مي فرمايد امام سياست گذار مردم است، بنابراين اگر دين از سياست جدا بود پيامبر اكرم(ص) در سياست دخالت نمي كرد.

امام جمعه موقت كاشان، از شايسته سالاري در نظام و حكومت به عنوان سومين پيام غدير نام برد و گفت: زماني كه پيامبر اكرم(ص) بهترين انسان را از سوي خدا براي خود به عنوان حاكم و رهبر انتخاب كرد به اين معني است كه در راس جامعه بايد شايسته سالاري باشد و بهترين انسانها حكومت كنند.

وي افزود: هر امتي كه يك نفر را براي خود به عنوان سرپرست انتخاب كنند كه بهتر از او نيز وجود داشته است، وضعيت چنين امتي هميشه به قهقرا خواهد رفت و عقب گرد خواهد كرد تا اينكه فرد شايسته را انتخاب كنند، بنابراين بعد از پيامبر اكرم(ص) به دليل عدم توجه به شايسته سالاري سبب شد تا جامعه آن روز سير قهقرایي را طي كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، انتصابي بودن از سوي خداوند را چهارمين پيام غدير اعلام كرد و ادامه داد: رهبري جامعه ديني الهي بايد از سوي خدا انتخاب شود چرا كه رهبر حقيقي بايد داراي ويژگي علم و عصمت باشد كه علم و عصمت نيز ظاهري نيست و باطني است، بنابراين امام جامعه بايد از سوي خدا انتخاب شود.

وي همچنين ترويج ارزش ها با انتصاب با ارزش ترين مردم را پنجمين پيام غدير دانست و اظهار داشت: با انتخاب هر فردي به عنوان حاكم جامعه، برخي اخلاقيات نيز درجامعه تبليغ مي‌شود، بنابراين اگر نسبت به ارزشها بي اعتنا باشيم همين تفكر نيز در جامعه حاكم خواهد شد و چنانچه اعتقادي به حجاب نداشته باشد، فرهنگ بي حجابي نيز در جامعه حاكم خواهد شد.

امام جمعه موقت كاشان، ادامه داد: زماني كه پيامبراكرم(ص) در غدير بهترين انسانها را به عنوان رهبر انتخاب كرد، چنين انتخابي ترويج ارزشها در جامعه است و جامعه به سمت و سوي ارزشها سوق داده مي شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار، در ادامه با اشاره به ششمين پيام غدير، گفت: رهبري در حكومت تنها گردش امور دنيوي نيست، بلكه امور معنوي نيز لازم است و اينكه برخي بگويند ما ضامن بهشت و جهنم مردم نيستيم بر خلاف اسلام است، بنابراين ما معتقديم بهترين انسانها بايد در راس جامعه باشند كه هم دنيا و هم آخرت مردم را  اصلاح و آباد كند.

وي افزود: پيام غدير اين است كه حاكم و حكومت تنها ضامن شكم مردم نيست، بلكه بايد هم دنيا و هم آخرت را اصلاح كند و كسي مي تواند آخرت مردم را اصلاح كند كه خودش در مسير معنويت باشد.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه جامع بودن دين اسلام را هفتمين پيام غدير دانست و خاطر نشان كرد: اسلام دين جامع  است نه اينكه دين تك بعدي باشد، بنابراين اسلام دين جامع است و در رابطه با همه مسائل داراي نظريه است و مهمترين مسأله در اسلام حكومت است از اين رو، پيامبر اميرمومنان را به عنوان جانشين خود انتخاب كرد و همه اهل بيت نيز در مسأله حكومت دخالت داشتند و به همين دليل بود كه همه امامان ما به شهادت رسيدند.

در ادامه اصغر معمار حسن آبادي پدر سردار شهيد علي معمار حسن آبادي نيز با اشاره به اينكه شهدا همه انتخاب شده هستند، گفت: سردارشهيد علي معمار حسن آبادي از 16 سالگي به سيستان و بلوچستان رفت و 14 سال مبارزه كرد تا در 30 سالگي با داشتن سه فرزند دختر به شهادت رسيد.

وي افزود: از جمع سه فرزند دختر سردارشهيد علي معمار حسن آبادي يكي استاد دانشگاه است و دومين دختر شهيد متخصص زنان و زايمان است و سومين دختر شهيد امسال فارغ التحصيل رشته پزشكي است.     

لازم به ذكر است، سردار شهيد علي معمار حسن آبادي در سال 43 به دنيا آمد و از 16 سالگي به عضويت بسيج درآمد و در همان 16 سالگي در سال 59 عازم منطقه سيستان و بلوچستان شد و بعد از دو ماه آموزش وارد تشكيلات سپاه شد و 14 سال دراستان سيستان و بلوچستان با اشرار مبارزه كرد، ضمن اينكه در عمليات هاي والفجر مقدماتي در منطقه عمومي فكه، والفجر يك در شمال فكه و والفجر چهار در منطقه پنجوين عراق حضور داشت.

سردار شهيد علي مهمار حسن آبادي فرمانده قرارگاه جنوب استان سيستان و بلوچستان عاقبت دهم دي ماه سال 73 در سن 30 سالگي در ايرانشهر در كمين دشمن به همراه همرزمانش به شهادت مي رسد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات