۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۴۵۷
دبیر علمی همایش غدیر:

مساله غدیر و ولایت باید تبدیل به فرهنگ شود

دبیر علمی همایش غدیر با بیان اینکه مساله غدیر باید تبدیل به فرهنگ شود، گفت: باید محافل علمی و گفتمان های تخصصی تشکیل بدهیم و با فرهنگ سازی جشن ها و اعیاد مذهبی را همانند سوگواری عاشورا تبدیل به فرهنگ کنیم.
دکتر وکیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی وکیلی دبیر علمی همایش غدیر، شب گذشته در جمع علما، اساتید و میهمانان این همایش در هتل الغدیر مشهد گفت: واقعه غدیر، در مجموعه و اندیشه اسلامی و مکتب وحی، مکمل بعثت است.

وی ادامه داد: در دنیایی به سر می بریم که نظریه های بزرگی تولید شده، در دنیای غرب، گفتمان لیبرالیست و گفتمان عقل منهای خدا، مطرح است و انسان همانند یک حیوان فوق پیشرفته در حال زندگی است.

دبیر همایش سالانه غدیر با بیان اینکه باید نظریه امامت و غدیر را در دنیا مطرح کنیم، بیان داشت: مجموعه دین یعنی بتوان نظریه ای را ارائه کرد که برای همه چیز زندگی بشر پاسخی داشته باشد، حتی نیازهای که دارد و آگاه نیست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: تا زمانی که بشر کلان نظریه هایی مثل اومانیسم و لیبرالیسم را ارائه می دهند و به خیال واهی خودشان بشر را راهبر شده اند، این هدایت ناقص است، هدایت باید از مسیر علوی به سوی کمال مطلوب انجام پذیرد.

وکیلی تبدیل ایده و عقیده به فرهنگ را از روش های ابلاغ دین و مساله غدیر دانست و گفت: باید تلاش کرد تا بتوانیم این مباحث را جزء خرده فرهنگها و رفتار فرهنگی جامعه کنیم.

دبیر همایش سالانه غدیر افزود: باید محافل علمی و گفتمان های تخصصی تشکیل بدهیم، به سراغ فرهنگ اجتماعی شدن فرهنگ غدیر برویم، باید با فرهنگسازی جشن ها و اعیاد مذهبی را همانند سوگواری عاشورا تبدیل به فرهنگ کنیم، هرچند  سوگواری ها هم در شان عظمت امام حسین(ع) صورت نمی گیرد.

وکیلی گفت: عقیده باید تبدیل به فرهنگ شود و زمانی که عادت جامعه شد و با معنای لطیف درک شد، در جامعه فرهنگسازی می شود./۹۷۰۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات