۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۵۰۲
همزمان با محرم امسال؛

نخستین سوگواره عاشورایی ارس برگزار می شود

همزمان با ایام ماه محرم امسال و عزاداری سید و سالار شهیدان، نخستین سوگواره عاشورایی ارس در حوزه شعر برگزار می شود.
شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همزمان با ایام ماه محرم امسال و عزاداری سید و سالار شهیدان، نخستین سوگواره عاشورایی ارس در حوزه شعر برگزار می شود.
ابراهیم نصیری گفت: فراخوان سوگواره عاشورایی ارس منتشر شده است و پس از انجام فرایند داوری و انتخاب آثار برتر اختتامیه این سوگواره در ماه محرم برگزار می شود.
وی افزود: این سوگواره در سطح استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد کشور طراحی شده و در مهرماه سالجاری ارس میزبان جمعی از شعرای بنام مناطق آزاد و کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: این سوگواره که با عنوان «کربلای دمشق» برگزار می شود، در دو بخش عاشوایی و بخش ویژه برگزار می شود و بخش ویژه به موضوع عاشورا و فرهنگ شهادت و ایثار در حماسه مدافعان حرم اختصاص یافته است.
مدیر فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هر یک از شاعران می توانند حداکثر 3 مورد از آثار خود را به یکی از زبان های فارسی و ترکی و در تمام قالب های رایج شعری به دبیرخانه سوگواره عاشورایی ارس ، واقع در سازمان منطقه آزاد ارس، ارسال کنند.
نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس که شهرستان های جلفا و خداآفرین را شامل می شود به وجود شعرا و هنرمندان برجسته ای در این منطقه می بالد .
وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های هنری بسیار فعال در این منطقه ادبیات و شعر بوده و هست، گفت: برگزاری سوگواره شعر عاشورایی زمینه لازم را برای ظهور و بروز استعدادهای جوان را بیش از پیش فراهم می کند.
وی ادامه داد: علاقه و عشق مردم آذربایجان به امام حسین (ع) در طول تاریخ زبانزد بوده و در تاریخ انقلاب چه قبل از آن و چه بعد از آن، فرهنگ ایثار و شهادت انسان هایی وارسته و رهرو امام حسین (ع) تربیت کرده است.
وی گفت: منطقه ارس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مرزنشینان غیور این خطه صدها شهید در جنگ تحمیلی تقدیم کشور و انقلاب کرده اند.
بر اساس این گزارش، علاقمندان می توانند حداکثر تا 31 شهریور، آثار خود را به سوگواره ارسال کنند. این سوگواره مختص شاعران بومی استان آذربایجان شرقی و شاعران ساکن مناطق آزاد تجاری، اقتصادی ایران است./
۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات