۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۲۳۵۷۰
امام جمعه ایلام:

استان ایلام جای تاخت و تاز طرفداران فتنه ۸۸ نیست

امام جمعه ایلام گفت: استاندار آینده ایلام باید به دور از افراطی‌گری سیاسی به دنبال رفع مشکلات مردم باشد و باید وابستگی به عاملان فتنه ۸۸ و اصلاح طلبان افراطی نداشته باشد.
محمد نقی لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای ایلام، اظهار داشت:  استاندار آینده ایلام باید به دور از افراطی‌گری سیاسی به دنبال رفع مشکلات مردم باشد.

وی افزود: استاندار آینده ایلام باید وابستگی به عاملان فتنه 88 و اصلاح طلبان افراطی نداشته باشد و همچنین  مدیر ارشد دولت در ایلام باید به دور از گروه گرایی‌ها و گرایش‌های  تند سیاسی در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و رفع مشکلات اقتصادی مردم و عمران و آبادی و استان محروم انتخاب شود.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: از جناب آقای زحمانی فضلی بسیار تشکر می کنیم که همواره به استان ایلام و مخصوصا مرز مهران عنایت ویژه ای داشته است و شخص وزیر کشور در رفع مشکلات استان به ویژه در ایام اربعین قدم‌های بلندی برداشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: اگر وزیر کشور تصمیم بر جابجایی استاندار دارند باید از افراد کارآمد استفاده کند، چون خبرها حکایت از این دارد که سکاندار مدیریت  ارشد استان ایلام به کسانی واگذار می‌شود که در فتنه 88 حضور فعال و در آشوب‌های خیابانی در کنار سران فتنه حضور داشته‌اند که قطعا ایلام جای تاخت و تاز طرفداران فتنه 88 نیست و ما هم در برابر آنها ساکت نخواهیم نشست.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه به کشتار و نسل کشی وحشیانه مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: کشتار وحشیانه مردم بی‌پناه میانمار با چراغ سبز آمریکا و سکوت معنادار سازمان ملل و حقوق‌های بشری انجام می‌گیرد.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه قتل عام هولناک و بی‌رحمانه مردم میانمار مصداق بارز نسل‌کشی مسلمانان است، گفت: جنایت علیه بشریت و این کشتارها با سکوت جهانی به ویژه سازمان ملل و حقوق بشر صورت می‌پذیرد، قطعا رژیم فاسد و کودک کش اسرائیل نقش بزرگی در فاجعه میانمار دارد.

این مدرس حوزه تأکید کرد: این مردم مظلوم و بی‌گناه چند دهه گرفتار تبعیض و بی‌عدالتی و پاکسازی قومی و مذهبی توسط رژیم فاسد و مزدور حاکم میانمار هستند، ظاهرا جان مسلمانان میانمار برای سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ارزش ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به مقاومت کره شمالی در مقابل تهدیدهای آمریکا پرداخت و تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی کره شمالی در برابر تهدیدهای پوچ و توخالی آمریکا عبرتی برای دولتمردان کشور عزیزمان است.

وی عنوان کرد: تهدید در برابر تهدید را دولتمردان از کره شمالی در برابر بدعهدی آمریکا یاد بگیرند، بازدید از مراکز نظامی ایران توسط آژانس بین‌المللی اتمی و آمریکا آرزوی تحقق ناپذیر و به گور رفتنی آنان است و تحریم‌های جدید و مشکلات بانکی و کار شکنی‌های رژیم آمریکا حکایت از شکست برجام دارد، با اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تردیدی باقی نگذاشت که رژیم آمریکا و رییس جمهور قصد ندارد که پایبندی به ایران و توافق هسته‌ای را تائید کند.

این مدرس حوزه یادآور شد: رییس جمهور آمریکا از یافتن بهانه‌ای در چارچوب برجام عاجز شده و برای خودداری از صدور تائیدیه بهانه‌هایی از قبیل بازدید از مراکز نظامی نقص حقوق بشر و حمایت از تروریسم عنوان می‌کند و دستگاه دیپلماسی ایران باید در برابر اظهارات آمریکا در سازمان ملل انقلابی و کوبنده ظاهر شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به عید سعید غدیر که بزرگترین عید مسلمانان است اشاره کرد و بیان داشت: پیام و حماسه غدیر ولایت و رهبری امام عادل در همه ابعاد سیاسی و دینی است، حماسه غدیر خط بطلان بر اسلام منهای سیاست است، غدیر معرف عالیترین سیستم حاکمیت در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه  اهمیت حادثه غدیر به این خاطر است که امامت و ولایت به عنوان ساختار حکومت اسلامی و نظام سیاسی و مدیریت حاکم عادل و زمامدار عدالت گستر از طرف خداوند توسط پیامبر برای همه بشریت است، خاظر نشان کرد: حکومت امام علی (ع) زمینه‌ساز قیام جهانی و حکومت عدالت‌گستر مهدی آل محمد (عج) است و ولایت فقیه سد محکمی در برابر نفوذ و توطئه‌های گوناگون نظام سلطه و استکبار جهانی است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: 17 شهریور و شهادت جمعی از مردم انقلابی تهران به دست جلادان رژیم پهلوی تکرار حادثه عاشورا و میدان شهداء کربلا و رژیم فاسد و ظالم مکرر یزید و بستگان اوست که این واقعه و شهادت جمع کثیری از مردم شجاع و با ایمان و انقلابی پایتخت به موج علیه حکومت فاسد تبدیل شد و پایه‌های این رژیم ویران و نوید پیروزی و رهایی ملت ایران بر حکومت دیکتاتور پهلوی داد و کمتر از یکسال بساط حکومت شاهنشاهی 50 ساله پهلوی جمع و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد./۸۷۹/۲۰۱/ح

ارسال نظرات