۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۶۵۱

جشن مردم یمن در آستانه عید غدیر

خیابان‌های صنعا و صعده، دو شهر بزرگ یمن در آستانه عید غدیر خم، رنگ و بویی ولایی گرفته است و شیعیان یمنی خود را برای جشن ولایت آماده می‌کنند.
آذین بندی شهرهای یمن در آستانه عید سعید غدیر عیدالله الاکبر

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرهای صنعا و صعدة در یمن این روزها شاهد آمادگی برای استقبال از عید غدیر خم است و این سومین سال متوالی است که مردم یمن این روز بزرگ را در سایه تداوم تجاوز و اشغالگری عربستان سعودی و همپیمانانش، جشن می‌گیرند.

به نوشته پایگاه خبری «صعدة نیوز»، خیابان‌های صعده، با پلاکاردها و تابلوهای متعدد مربوط به عید غدیر و ولایت امام علی (ع)، امام اول شیعیان، مزین شده است.

در خیابان‌های این شهر، همچنین سرودهایی در مدح امام اول شیعیان و ذم دشمنان اسلام پخش می شود.

مردم استان صعده، هر ساله این روز بزرگ را جشن می‌گیرند و به این بهانه، بار دیگر اعلام می‌کنند که زیر بار قیمومیت مستکبران صهیونیستی و آمریکایی‌ها نمی‌روند و مواضع آنها در قبال این مسأله ثابت و غیر قابل تغییر است.

پایگاه خبری «مأرب پرس» نیز از اقدام مشابه اهالی شهر صنعا (پایتخت یمن)، در آستانه روز عید غدیر خم، خبر داد و نوشت: خیابان‌ها و کوچه‌های صنعا نیز به مناسبت عید غدیر آذین بسته شده و پلاکاردها و تابلوهای متعددی نصب شده که در آنها بر ضرورت توجه به مسأله ولایت در عصر کنونی، تاکید شده است. کاری که تا چند سال پیش در صنعا ممنوع بود./۸۴۷/ب۹۰۴/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات