۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۶۵۵

فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مستشهدین تشریح شد

مدیر گروه تبلیغی جهادی مستشهدین گفت: تبلیغ چهره به چهره، تألیف کتاب در عرصه جهاد و مقاومت، تبلیغ در مراسم پیاده روی اربعین، تولید محتوای تبلیغی، امور ورزشی از جمله فعالیت های این گروه است.
مبلغان جهادی

حجت الاسلام محمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این گروه جهادی پرداخت و اظهار داشت: این گروه از سال 1388 تشکیل شد که ابتدا دو کارگروه تبلیغی و اردویی داشتیم و در حال حاضر 5 کارگروه تبلیغی، اردویی، سایبری، پژوهش و جهاد و مقاومت داریم. در این گروه حدود 100 مبلغ خواهر و برادر در تمامی سطوح تحصیلی حضور دارند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مستشهدین گفت: کارگروه تبلیغ ما به این صورت است که آموزش هایی اعم از جذب مخاطب، نحوه ارتباط گیری با مخاطب و غیره را با هدف ارتقای سطح مبلغانمان داریم که در ایام و مناسب های مختلف اعزام های را داریم.

وی با اشاره به محدوده فعالیت های این گروه تصریح کرد: در مازندران مناطقی برای ما مهم است که از نظر فرهنگی کم برخوردار هستند؛ مخاطبین این گروه تبلیغی، قشری از محرومین و مستضعفین فرهنگی هستند. محوریت مکانی تبلیغ این گروه، با توجه به توانایی مبلغان این گروه است، به این صورت که برخی از مبلغان این گروه در باشگاه های ورزشی، برخی دیگر در مساجد و غیره فعالیت می کنند.

حجت الاسلام اسدی با بیان این که مخاطبان این گروه را بیشتر جوانان در رده سنی 15 تا 25 سال تشکیل می دهند، افزود: فعالیت های تبلیغی این گروه علاوه بر منبر، به صورت تبلیغ چهره به چهره نیز صورت می گیرد؛ در فعلیت های تبلیغی این گروه مباحثی از جمله بیان احکام، تفسیر قرآن، سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانوادگی و اقتصاد مقاومتی ارائه می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مستشهدین با اشاره به تألیفات این گروه در عرصه جهاد و مقاومت اظهار داشت: دو کتاب مسافر ملکوت و نقش روحانیت در دفاع مقدس، ترجمه کتب عربی شهدای مجاهدین عراقی بدر به فارسی از جمله فعالیت های کارگروه جهاد و مقاومت این گروه می باشد. این کارگروه، مصاحبه هایی را با خانواده های شهدا داشته اند که به دلیل کمبود مسائل مالی نتوانسته ایم نشر دهیم.

وی درباره تبلیغ در مراسم پیاده روی اربعین از سوی این گروه تبلیغی جهادی گفت: با توجه به تسلط مبلغان این گروه به زبان عربی، برای ایام اربعین حسینی طلابی را برای تبلیغ معارف دینی اعزام کردیم.

حجت الاسلام اسدی به فعالیت های کارگروه پژوهش این گروه پرداخت و تصریح کرد: این کارگروه به محتواسازی برای مبلغان می پردازد که 90 درصد محتواهای گروه تبلیغی جهادی مستشهدین توسط این کارگروه تهیه می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مستشهدین افزود: فعالیت های کارگروه اردویی به این صورت است که بتوانیم که آمادگی جسمانی مبلغان را به سطح خوبی برسانیم و مهارت هایی که در این زمینه به دست می آودند در میان جوانان به کار گیرند؛ در یکی از فضاهای تبلیغی مان، باشگاهی را آماده کردیم که در کنار آموزش های ورزشی، معارف دینی را منتقل می کنیم.

وی با اشاره به علت اصلی روی آوردن به تبلیغ جهادی مبلغان این گروه اظهار داشت: بعد از جریان 88 آن چیزی که احساس شد آن بود که به طلابی که بخواهند با رویکرد جهادی و انقلابی در عرصه فرهنگی کار کنند، نیاز مبرم داریم؛ طلاب مشغول کار فرهنگی هستند اما اینکه رویکرد جهادی و انقلابی داشته باشند برای ما اهمیت داشت.

حجت الاسلام اسدی افزود: اگر بخواهیم با ساز و کار نهادها و سازمان هایی که موظف هستند کار فرهنگی انجام دهند، پیش رویم یقینا در تهاجم فرهنگی شکست خواهیم خورد؛ چرا که در جنگ فرهنگی با ابزاری که دشمن در دست دارد، برابری نمی کنیم؛ در این شرایط باید نوع دفاع و هجوم خود را به شکل تیمی و مردمی انجام دهیم و از کمترین امکانات بیشتری بهره برداری را داشته باشیم و این خود مفهوم کار جهادی و انقلابی است که باید صورت بگیرد./۸۲۲/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات