۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۴۴۶۳
آیت الله ری شهری:

متقین نسبت به گناهان بصیرت دارند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوا برکات دنیوی و اخروی فراوان دارد، گفت: تقوا انسان را نسبت به گناه بصیر می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در ادامه تفسیر آیه پنجم سوره بقره، گفت: خداوند در آیات نخستین سوره بقره اهل تقوا را مفلحان معرفی می‌کند.

وی افزود: اقامه نماز، انفاق و یقین به آخرت از اوصاف متقین است که همه از آثار فلاح به شمار می‌رود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه برخی از متقین در دنیا کامیاب هستند، ابراز کرد: اما برخی دیگر در عالم آخرت کامیاب می‌شوند و دسته ای نیز هم در دنیا و هم در آخرت از مفلحان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به امور خیر و شر در عالم هستی، عنوان کرد: خیر و کامیابی در جهان بینی اسلامی لذتی سودمند برای انسان است و شر و ناکامی رنجی زیانبار برای زندگی او به شمار می‌رود اما این زیان و رنج در عالم آخرت به کامیابی و بهشت جاوید تبدیل می‌شود بنابراین این امر برای انسان متقی شر و رنج محسوب نمی‌شود.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه قرآن ایثار و شهادت را کامیابی بیان می‌کند، گفت: شهادت براساس عقیده مادیگرایان شر و ناکامی است و ثروت و رفاه استثمارگران را کامیابی می‌دانند و فقر متقین را ناکامی بیان می‌کنند در حالی که اسلام عکس این عقیده را مطرح می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به کامیابی معنوی و اخروی متقین، اظهار داشت: تقوا زندگی ابدی انسان را تضمین می‌کند و همچنین بصیرت و روشن بینی نسبت به گناهان را در عالم دنیا افزایش می‌دهد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات