۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۴۶۳۵
استاد حوزه علمیه خواهران:

مباهله بیانگر نقش بی بدیل خانواده اسلامی در تعالی دین خدا است

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه مباهله بیانگر نقش بی بدیل خانواده اسلامی در تعالی دین خدا است، گفت: مباهله نشان می دهد تا چه اندازه وحدت یک خانواده در مسیر دین می تواند در رفع مشکلات بزرگ جامعه اسلامی مؤثر باشد.
مباهله

خانم صفایی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه روز مباهله عیدالله اصغر است و مسلمانان باید این روز را مانند غدیر جشن بگیرند، گفت: مباهله ورای اینکه حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) را نسبت به دیگران در طول تاریخ به اثبات می رساند نشان می دهد که وحدت دینی در یک خانواده تا چه اندازه می تواند در برطرف کردن بزرگترین مشکلات در یک جامعه اسلامی مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت زن مؤمن را باید در کلام امام علی(ع) نسبت به حضرت زهرا(س) و ویژگی های شوهر خوب را در کلام حضرت زهرا(س) نسبت به امام علی(ع) جست و جو کرد، افزود: آنچه که این خانواده را به عنوان بهترین خانواده در روز مباهله معرفی کرد حرکت در مسیر الهی شدن و بندگی خداوند بود به گونه ای که وقتی حضرت رسول(ص) از حضرت زهرا(س) می پرسند که امام علی(ع) را چگونه یافتی می فرمایند «بهترین همسر».

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: زمانی که حضرت رسول(ص) مجددا از امام علی(ع) می پرسند که حضرت زهرا(س) را چگونه یافتی امام علی(ع) در پاسخ رسول الله(ص) می فرمایند«او بهترین یاور برای من در بندگی خداوند است».

خانم صفایی ادامه داد: در اسلام خانواده بنایی است که مسؤول پرورش بهترین خلق است و خانواده ای خواهد توانست عهده دار چنین امر مهمی باشد که زن و شوهر آن خانواده مانند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) باشند و از خواسته های خود با وجود فقر و مشکلات مختلف گذشت و ایثار کرده تا بتوانند رضایت الهی را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه گذشت زندگی انسان را شیرین می کند و انسان را به آرامش می رساند، گفت: در خانواده نباید صرفا به مسائل و کارکردهای مادی توجه کرد بلکه باید آرامش دیگری را نیز برای بندگی خدا در نظر گرفت همانطور که حضرت زهرا(س) با گذشت و ایثار خود چنین امری را محقق کردند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه در مورد معرفی شاخصه های خانواده متدین و عید مباهله بسیار کم کار شده است، گفت: متأسفانه در سال های اخیر برنامه رسانه ملی نه تنها مروج سبک زندگی اهل بیت(ع) نبوده است بلکه به عکس با ایجاد نیازهای کاذب از طریق فیلم و سریال در خانواده ها، بنیان از هم گسیختن خانواده و طلاق را فراهم کرده است.

خانم صفایی یادآور شد: تا وقتی نگرش ها صرفا مادی بوده و سبک زندگی و خانوادگی اهل بیت(ع) در جامعه ترویج نشود نمی توان انتظار داشت که پدیده طلاق اعم از طلاق حقیقی یا عاطفی در جامعه کم شود و این امر مستلزم ترویج فرهنگ و ایثار گذشت از خواسته های فردی برای رسیدن به یک هدف متعالی در خانواده اسلامی است./968/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات