۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۲۴۷۱۵

راه اندازی شبکه کانون های مساجد امام سجاد در سراسر کشور

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به دستاوردهای مرکز تخصصی صحیفه سجادیه این دستاوردها را محصول کار جهادی و جاذبه کلام اهل بیت(ع) دانست.
دیدار آیت الله حسینی بوشهری با اعضای کنگره بین المللی امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) صبح امروز با آیت الله حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل دفتر وی دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه آیت الله حسینی بوشهری با تحسین فعالیت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: ما در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم و باید کارهای فرهنگی عمیق و ریشه دار بیشتر در کشور انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم تأمین نیازهای فرهنگی قشر جوان و نوجوان خاطرنشان کرد: باید مفاهیم بلند صحیفه سجادیه در قالب داستان و آثاری که مورد استفاده قشر جوان و نوجوان است تبدیل شود.

در این دیدار صادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان این که کنگره بین المللی امام سجاد(ع) 24 مهرماه اختتامیه هفتمین کنگره را در بندر عباس برگزار می کند، گفت: امسال برنامه های فرهنگی این کنگره به تمام استان ها تسری داده شده است و برنامه های مختلفی را برگزار کرده ایم.

وی با بیان این که در سال گذشته در ده استان با موضوعات مختلف از جمله کتابت در صحیفه و شعر در صحیفه برنامه داشته ایم، گفت: در حوزه بین الملل هم در کشورهای مختلف برنامه هایی برگزار شد و از دوازده کشور متقاضی داشتیم و امسال در کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می شود و اثرات خوبی در جوامع بین اللی داشته است.

صحیفه خوانی کشیش مسیحی

کفیل با بیان این که ما به دنبال این هستیم که از مسیر وزارت امور خارجه بتوانیم با واتیکان ارتباط برقرارکنیم، گفت: من یک سفر غیر رسمی به واتیکان داشتم و فعالیت ها فرهنگی واتیکان بستر مناسبی برای مباحث امام سجاد(ع) را دارد و یکی از کشیش ها می گفت من روزهای یکشنبه قبل از قرائت انجیل از دعاهای امام سجاد(ع) استفاده می کنم.

وی با اشاره به این که این کنگره با لطف امام سجاد(ع) و تلاش های دوستان انجام شد و لشکری هم پشت قصه نیست و تنها عده کمی با اخلاص کار می کنند، گفت: این بنیاد به هیچ وجه کمک دولتی نداشته است و یک راز موفقیت آن شاید عدم وابستگی به دولت است و الان دانشگاه ها هم مشارکت دارند و سازمان های فرهنگی و استان ها هم پای کار آمده اند.

راه اندازی شبکه کانون های مساجد امام سجاد در سراسر کشور

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان این که امروز ارتباط شبکه ای بین کانون های مساجدی که با عنوان امام سجاد(ع) هستند بر قرار خواهد شد، گفت: از سال اول به همه استان ها اعلام شد و چون استان هرمز گان سپاه امام سجاد(ع) داشت دبیر شورای فرهنگ عمومی اعلام کردند که در رابطه با تکریم ائمه(ع) باید از کنگره امام سجاد(ع) الگوبرداری کنند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این نیستیم که صحیفه را بگیریم و قرآن و نهج البلاغه را رها کنیم و به همین منظور در کنار کلاس های حفظ قرآن و نهج البلاغه کلاس های حفظ صحیفه را برگزار می کنیم و بازخورد خوبی هم داشته است.

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی لبخندان، با اشاره به این که ما اگر محاسن کلام اهل بیت(ع) را به گوش هر کسی برسانیم جذب خواهند شد، خاطرنشان کرد: ما این مطلب را در 6 سالی که از تأسیس کنگره امام سجاد(ع) می گذرد به عینه درک کرده ایم و وقتی کشیش مسیحی صحیفه می خواند نمونه بارزی از کشش کلام اهل بیت(ع) است.

دبیر علمی کنگره امام سجاد(ع)  با بیان این که ما در دو بخش کار را دنبال کرده ایم افزود: یک بخش علمی بوده است که در این قسمت 11 جلد کتاب به چاپ رسیده و نزدیک به 1000 مقاله از کشورهای مختلف به کنگره ارائه شده است و مؤسسه سجادیه را تأسیس کردیم و به دنبال تأسیس مرکز فقهی صحیفه سجادیه در قم هستیم.

وی افزود: در بخش عمومی هم ما در استان هرمزگان در کنار حافظان قرآن حافظان صحیفه سجادیه هم داریم و رسیدگی به ایتام به نام اهل بیت(ع) را انجام می دهیم که استارت این کار را سردار سلیمانی زدند.

حجت الاسلام لبخندان با اشاره به این که 35 دستگاه فرهنگی در کشور داریم که اعتبار دولتی می گیرند ولی باز هم مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند، گفت: معلوم می شود در بخش فرهنگی که کار لنگ است و چون ما با پرچم اهل بیت(ع) جلو آمدیم کارهای خوبی انجام دادیم و ان شاء الله قسمت بین المللی اش امسال پررنگ تر شود.

در ادامه حجت الاسلام پهلوانی، مسؤول دبیر خانه کانون مساجد استان هرمزگان و دبیر اجرایی کنگره، اظهار داشت: ما 150 جوان را دعوت کردیم و به قم آوردیم و از محضر اساتید عالی حوزه بهره مند شدند و 60 کارگاه آموزشی و برگزار شکردیم و 5 همایش را هم در این راستا تا کنون برگزار کرده ایم.

وی با بیان این که در بشاگرد مرکز تخصصی حفظ صحیفه است و حدود 20 حافظ داریم، افزود: یکی از کارهای دیگری که انجام داده ایم این است که پیام های دعای مزداران را استخراج کرده ایم و بین نظامیان استان و سربازان وظیفه منتشر کرده ایم.

مسؤول دبیر خانه کانون مساجد استان هرمزگان افزود: امسال به رساله حقوق امام سجاد(ع) هم پرداخته خواهد شد ودر بخش بین الملل سعی شده است که در فضای مجازی هم آموزه های امام سجاد(ع) را ترویج کنیم تا یک نهضت علمی فرهنگی با استعانت از بیانات امام سجاد(ع) شکل بگیرد.

همچنین مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار داشت: در این ستاد عمده فعالیت ها حول محور قرآن و عترت است و در حوزه عترت ما دهه کرامت را داشته ایم و در رابطه با سایر اهل بیت(ع) ما سعی داشتیم که مناسبت های مربوط به هر یک از معصومین(ع) به یک استان واگذار شود.

وی افزود: از سال 89 این کار آغاز شد و استان هرمزگان امام سجاد(ع) را بر عهده گرفت و امروز مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم یکی از ارکان این کار است و در رابطه با پیامبر(ص) هم کار به کرمان واگذار شد و دو کنگره برگزار کرده است؛ امام هادی(ع) به بوشهر واگذار شد و بقیه استان ها هم هر کدام یکی از ائمه(ع) را برعهده گرفته اند و کار جلو می رود.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار داشت: آنچه در رابطه با امام سجاد(ع) اتفاق افتاد کار بدیعی بود و کارهای جهادی صورت گرفت و استان سیستان شعر امام سجاد(ع) را گذاشتند که اهل سنت هم حضور چشمگیر داشتند و امید داریم که بتوانیم این فضا را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا است امروز شبکه امام سجاد(ع) کار خود را آغاز کند و از هر استان یک مسجد که به نام امام سجاد(ع) است به شبکه متصل می شود و ما سعی داریم در رابطه با تمام اهل بیت(ع) این شبکه را راه اندازی کنیم تا در طول سال این ارتباط برقرار باشد./843/پ۲۰۱/ج

 

ارسال نظرات