۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۸۲۴
آیت الله فیاض:

منبر حسینی باید مکانی برای حل مشکلات مردم باشد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که مبلغان باید در منبر حسینی مشکلات مردم را بیان و از مسؤولان بخواهند که خواسته‎های آنان را برآورده کنند.
حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که حجت الاسلام شیخ علی الربیعی به عنوان نماینده وی در سی و سومین همایش مبلغان در نجف قرائت کرد، بیان داشت: مبلغان باید از حقوق و خواسته‎های مردم نظیر ارتقای سطح آموزشی کشور و مبارزه با مفسدان که ثروت‎های ملی عراق را چپاول کرده‎اند، دفاع کنند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته مبارزه با فساد نباید حقوق عالی دریافت کنند زیرا این حقوق مانع از انجام وظایف و موجب شک در صداقت آنان می‎شود.

حضرت آیت الله فیاض تصریح کرد: دولت باید تلاش وافری برای شناسایی عوامل فساد و کاهش حقوق منصب‎های عالیرتبه انجام دهد و فرصت شغلی را برای جوانان فراهم کند.

وی رشادت و اقدامات قهرمانانه مجاهدان عراقی را ارج نهاد و اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) عنوانی برای مبارزه با ظلم، جهل و بدعت‎هاست و سید الشهدا (ع) با خون خود، خانواده و اصحابش نبوت پیامبر اکرم (ص) را احیا کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد که مبلغان باید از سیره امام حسین (ع) در جهت هدایت مردم استفاده کنند و آنچه که رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به آن سفارش کرده اند را انجام دهند.

وی خواستار توضیح آیات و ترغیب مردم به قرآن کریم شد و ادامه داد: مبلغان باید حوادث تاریخی را به صورت مختصر و موضوع‎های مرتبط به زندگانی مردم را نقل و هر آنچه که مخالف با احکام دین است را نفی کنند.

حضرت آیت الله فیاض تصریح کرد: مردم در ماه محرم بیشتر به مسائل مذهبی توجه می‎کنند و این مساله فرصت مناسبی است که احکام دین را به آنان آموزش داد./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات