۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۵۹۶۱
عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:

واقعه مباهله تجلی فضائل خاندان نبوت است

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ۲۴ ذی الحجه، سالروز واقعه مباهله، گفت: داستان مباهله یکی از برترین فضائل خاندان نبوت است اگر چه واقعا گوشه گوشه قرآن بیان فضائل خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.
رجایی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین حسین رجایی خراسانی، عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به 24 ذی الحجه، سالروز واقعه مباهله گفت: داستان مباهله یکی از برترین فضائل خاندان نبوت است اگر چه واقعا گوشه گوشه قرآن بیان فضائل خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است اما این داستان با سایر آنان تفاوت دارد.

وی ادامه داد: شصت نفر از نصارای نجران خدمت رسول الله(ص) رسیدند اما ایشان آنان را راه ندادند چراکه انگشتر طلا در دستشان بود که اسلام آن را بر مردان حرام کرده است؛ سپس خدمت امیر مومنان(ع) رفتند و علت این رفتار نبی مکرم اسلام(ص) را از ایشان جویا شدند، حضرت علی(ع) فرمودند رسول الله(ص) کسانی را که لباس های زنانه پوشیده، لباس حریر به تن می کنند و خود را به شیوه های گوناگونی می آرایند نمی پذیرند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: در روز بعد هنگامی که منزه و مرتب خدمت رسول الله(ص) رسیدند از اینکه دیروز ایشان آنان را به دیدار رخصت نداده بود گلایه کردند که رسول الله(ص) فرمودند روز گذشته همراه شما شیطان بود از این رو پاسخ سلام شما و اجازه ورود را ندادم و این باید برای نسل جوانی که امروز طلا به دست می کنند مایه عبرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این که پس از گفتگو با رسول خدا سخن را از آنجا آغاز کردند که از رسول خدا(ص) پرسیدند آیا شما حضرت عیسی را قبول دارید، اظهار کرد: آنان می خواستند تا با جواب بلی رسول خدا(ص) این چنین بگویند که بر نبوت عیسی یقین اما در نبوت شما شک داریم و اینگونه داستان امامت و ولایت را به چالش بکشند.

وی ادامه داد: اما رسول خدا(ص) در پاسخ آنان این چنین فرمودند که آری من نبوت آن عیسی ای را قبول دارم که از آمدن من خبر داده است، نه هر عیسی را که ادامه این مناظره به اثبات حقانیت دین اسلام در واقعه مباهله منتهی شد و نصارای نجران که از مباهله و نحوه انجام آن اطلاع کاملی نداشتند آن را پذیرفتند.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان افزود: پیامبر(ص) به آنان این چنین گفت که حال که شما حقانیت دین اسلام را قبول نمی کنید من با اهل بیت خود یعنی حضرت زهرا(س)، امیر مومنان(ع)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و شما نیز با اهل بیت خود بیاید، دعا می کنیم تا خداوند متعال عذاب خود را بر دروغگویان نازل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی ادامه داد: در این زمان اسقف آنان پس از مشاهده پیامبر و اهل بیتشان این چنین گفت که به خدا قسم چهره هایی را که می بینم اگر دست به دعا بردارند و از خداوند متعال بخواهند کوه را از جا می کند، بنابراین مبادا اینان نفرین کنید که دیگر نسلی از ما باقی نمی ماند و بدین سبب آنان فریاد برآوردند که ما آماده مباهله نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از کوتاه آمدن در این جریان با رسول الله(ص) عهد کردند که حدود دو هزار لباس هر سال به ایشان بدهند که قسمتی از آن را اول محرم، بخشی را اول رجب و ابزار آلات جنگی نیز اهدا کنند و پس از این واقعه این افتخاری برای کلیه انسان های جهان هستی شد تا به عنوان پیرو رسول الله(ص) باشند و از ایشان تبعیت کنند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: علامه طباطبایی(رضوان الله) بیان می کرد که بالغ بر 30 سال است اعلام می کنم برای مباهله که اگر بر حق هستید بیایید تا مباهله کنیم همانگونه که رسول الله(ص) با اجداد شما مباهله کرد اما هنوز کسی جرات نکرده و این یک افتخار ارزشمند برای ما شیعیان محسوب می شود./864/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات