۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۲۶۰۲۷
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین مطرح کرد؛

لزوم ارتقای بینش سیاسی طلاب برای مقابله با توطئه های دشمن

حجت الاسلام صافی اصفهانی با اشاره به لزوم تخصصی شدن حوزه های علمیه، گفت: لازم است تا طلاب با ارتقای بینش سیاسی خود اهداف دشمنان برای القای تضاد میان اهداف انقلاب اسلامی و ارتباطات جهانی را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی، رییس مؤسسه موزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین، صبح امروز در جلسه افتتاحیه طلاب خواهر سطح 3 اصفهان، با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با طلاب تهرانی، گفت: برخورداری طلاب از یک نصاب علمی بسیار مهم است و رهبر انقلاب برای نخستین بار این مطلب را به این صراحت بیان کردند و فرمودند کسی که نصاب علمی بالایی ندارد نمی تواند در جریان انقلاب اسلامی خیلی مؤثر و پیشرو باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به دلیل اشراف علمی بالا و رسیدن به سطوح عالی در حوزه علمیه توانستند آن تأثیرگذاری شگرف را در جریان انقلاب اسلامی داشته باشند و نقش رهبری امت اسلامی را در دست بگیرند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین نقش تقوا در زندگی طلاب را بسیار با ارزش دانست و افزود: حوزه های علمیه خواهران به منظور پرورش همزمان تقوا و نصاب علمی لازم در خواهران طلبه به وجود آمده است، اثر وضعی گناهان بسیار خطرناک است و بسیاری از توفیقات را از ما می گیرد.

حجت الاسلام صافی اصفهانی بیان داشت: رهبر انقلاب برای اولین بار فرمودند که خود طلاب در عرصه تحول حوزه های علمیه وارد شوند و فرمان آتش به اختیار در این عرصه را برای طلاب صادر کردند و برداشت بنده اینست که رهبر انقلاب خیلی امیدی به عمل مسؤولان در عرصه تحول و نوآوری حوزه های علمیه ندارند.

وی اظهار داشت: همین طلاب هستند که باید در آینده زمام حوزه های علمیه را در دست بگیرند و اگر از همین حالا در جهت تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اقدام نکنند در آینده هم شاید نتوانند در این عرصه کار جدی انجام دهند و لازم است تا طلاب جوان ما هم در این زمینه دغدغه داشته باشند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین ابراز داشت: رهبر انقلاب معتقدند که الان هنوز هدف دولت اسلامی در جمهوری اسلامی محقق نشده و طلاب حوزه های علمیه در این خصوص وظیفه خطیری را بر عهده دارند تا این مطالبه را ایجاد کنند و ابعاد دولت اسلامی را در جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام صافی اصفهانی گفت: تأکید مجدد رهبر انقلاب بر حوزه انقلابی بسیار مهم است، برخی روشنفکران در صدد این هستند تا بگویند جمع میان انقلاب اسلامی و روابط بین الملل و اقتصاد جهان در دنیای امروز امکان پذیر نیست و این دو را در تضاد با یکدیگر می دانند، ما معتقدیم چنین تضادی وجود ندارد و انقلاب اسلامی در دنیا حرف های زیادی بر گفتن دارد و نقش طلاب در این زمینه بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید تفکر سیاسی و بصیرت خود را بالا ببرند تا بتوانند در مقابل توطئه های دشمنان برای فاصله انداختن میان انقلاب اسلامی و جامعه بایستند، ارتقای بینش سیاسی طلاب از ضروریات امروز حوزه های علمیه است.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با اشاره به لزوم تخصصی شدن دروس در میان طلاب، افزود: امروز حوزه های علمیه خوهران با شتاب زیادی در حال پیشرفت در حوزه های مختلف است، دیگر آن زمان گذشته است که طلاب یک سری دروس عمومی حوزه ها را می دانستند، امروز نیاز است تا افزودن بر طی دروس عمومی هر طلبه بتواند به صورت تخصصی در یک رشته مورد نیاز جامعه وارد شود.

215 طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در مؤسسه حوزوی بانو امین

حجت الاسلام صافی اصفهانی اظهار داشت: تا کنون 215 نفر فارغ التحصیل و در حال تحصیل در مؤسسه عالی حوزوی بانو مجتهده امین در رشته های فقه و اصول، کلام اسلامی محض و کلام مهدویت و امامیت، سطح 4 فقه خانواده و سطح 3 مطالعات اسلامی زنان داریم، همچنین دانشگاه علوم حدیث تحت اشراف آیت الله ری شهری در مؤسسه بانو امین دفتر دارند و در رشته نهج البلاغه طلبه می پذیرد، همچنین دانشگاه باقرالعلوم قم هم در دو رشته فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رشته فلسفه و کلام اسلامی را در مؤسسه بانو امین اصفهان پذیرش دارد و در سال آینده رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی و انگلیسی را از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اصفهان خواهیم داشت.

وی بیان داشت: امروز مدارس تخصصی در حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان وجود دارند که لازم است تا ارتباط و همکاری نزدیکی میان این مدارس ایجاد شود، در دنیای امروز کار گروهی بهتر جواب می دهد وامیدواریم تا بتوانیم این اتحاد و هماهنگی را بیشتر از گذشته در میان مراکز تخصصی طلاب خواهر استان داشته باشیم./869/پ202/ب1

ارسال نظرات