۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۲۰۰
مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان:

مباهله سند هویت شیعه است

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه از همراهی اهل بیت با پیامبر در جریان مباهله نتیجه گرفته می شود که ایشان قصد معرفی خانواده خود را به عنوان هادیان بشر داشتند، گفت: مباهله سند هویت شیعه است.
حجت الاسلام عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباسی مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی گفت: داستان مباهله یکی از مهمترین داستانهای تاریخ است.

مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: از جمله درس هایی که می شود از واقعه مباهله گرفت این است که خانواده  نقش مهمی درفرایند موفقیت انسان ایفا می کند. اسلام آغازش از خانواده بوده و گذرگاه‌های سخت تاریخی را با کمک خانواده طی کرده است.

وی افزود: خانواده به عنوان نخستین کانونی که انسان در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت فراوانی است. نخستین و مهمترین تأثیرات محیطی که هر فردی دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری هرشخصی از سایر محیط ها  و اماکن می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد.

مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد: خانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین  مشی و مرام و خط  سیرزندگی آینده، اخلاق، سلامت و موفقیت  اجتماعی و دینی یا حتی عدم موفقیت هر  فرد درزندگی  آینده اش نقش بزرگی بر عهده دارد.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: از همراهی خانواده با پیامبر اینطور نتیجه گرفته می شود که ایشان قصد معرفی خانواده خود را به عنوان هادیان بشر داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه ما می دانیم که راه دعوت چند چيز است؛ اول  حكمت و استدلال یعنی با دلیل و سخن حکیمانه او را دعوت می کنند اگر نشد، مرحله دوم او را موعظه می کنند اگر اثر نداشت  گفت‌وگو را به جدال می کشانند مثلا سوگند می خورند که ما برحقیم اگر نتیجه نداد  معجزه و نشانه ای محکم تر ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: مأمون از امام هشتم سوال کرد: بزرگترین و مهم ترین فضیلت حضرتعالی(ع) در قرآن چیست؟ امام رضا علیه السلام فرمودند: مهم ترین فضیلت برای امیرمومنان در قرآن مباهله است. یعنی مباهله از مسأله غدیر، مسئله اعطای انگشتر و نزول آیه ی ولایت نیز مهم تر است.

مباهله سند هویت شیعه است .
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در آیه مباهله  آمده است (أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ) و معنای آن این است که پیامبر (ص) خود علی(ع) وحضرت علی(ع) خود پیامبر (ص)  است و این دو نفر  مثل  یک روح در دو بدن هستند و از نظر عظمت شان و بزرگی مقام در بالاترین موقعیت هستند و با سایر مردم دنیا فرق می کنند.

مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به دعای ندبه تصریح کرد:"انا و علی من شجره واحده و سائر الناس من شجر شتی یعنی پیامبر (ص) آ علی(ع) از یک ریشه و از یک درختند، و بقیه مردم از درختهای مختلف و متفاوتند و علت اینکه مباهله مهمترین فضیلت امیرمومنان است این است که این آیه می گوید علی علیه السلام با پیامبر اکرم (ص) یکی است. او، جان پیامبر(ص) است و پیامبر(ص)، جان علی(ع)  است./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات