۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۲۰۵
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

شهدای انقلاب اسلامی تربیت یافتگان روضه سیدالشهدا بودند

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: مداحی و روضه خوانی سید الشهدا(ع) باید برای دفاع از امامت و ولایت باشد چرا که شهدای ما از همین روضه های سیدالشهدا(ع) عازم جبهه ها شدند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی شامگاه شنبه در همایش «منادیان ولایت» که با حضور مداحان بسیجی استان خراسان رضوی در آستانه فرارسیدن ماه محرم در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان گزارشی از وضعیت مبارزه جبهه مقاومت با گروهک تروریستی داعش پرداخت.

وی اظهار کرد: در طول پنجاه سال اخیر سومین مولود نامشروع استکبار جهانی یعنی داعش پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی و القاعده شکل گرفت.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که هدف صهیونیسم بین الملل از شکل گیری داعش رسیدن به هدف «از نیل تا فرات» است، تصریح کرد: داعش قرار بود بزرگ ترین خاکریز مقابل اسراییل یعنی حزب الله لبنان را نابود کند. دومین علت شکل گیری داعش از بین بردن جبهه پشتیبان حزب الله یعنی سوریه بود؛ چرا که اگر سوریه سقوط می کرد به راحتی به ایران دسترسی پیدا می کردند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: پیشروی داعش در سوریه به گونه ای بود که ۱۴ استان سوریه در هفته اول سقوط کرد و حتی داعش به چهارراه منتهی به منزل بشار اسد رسیده بود. در چنین شرایطی سردار شهید حسین همدانی با مراجعه به بشار اسد از وی خواست تا مردم را مسلح کند و اگر این تدبیر نبود، امروز دیگر سوریه ای در کار نبود.

وی با تصریح بر این که سردار قاسم سلیمانی با اقامه نماز در مرز عراق و سوریه تمام جغرافیای فکری دشمن را تحت تأثیر قرار داد، افزود: اگر بسیج نبود امروز بیشترکشورهای منطقه اسیر داعش بودند. امروز بسیج در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان، لبنان و هر جایی که ستمی در حق مظلومی ایجاد شود، حضور دارد.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون با اشاره به مجاهدت های این لشکر در مقابله با جانیان داعش، یادآور شد: شهید رضا اسماعیلی نخستین شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون  بود. وی تک پسری بود که از ده ‌سالگی با یتیمی بزرگ شده بود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: در خیابان گلشهر مشهد، از یک خانه کوچک 70 متری در انتهای کوچه ای یک متری، تا امروز 4 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است. یک شهید این خانواده از سوی سپاه صحابه شهید شد، یکی در دوران دفاع مقدس، یکی توسط طالبان و دیگری اخیرا در سوریه شهید شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: مداحی و روضه خوانی سید الشهدا(ع) باید برای دفاع از امامت و ولایت باشد چرا که شهدای ما از همین روضه های سیدالشهدا(ع) عازم جبهه ها شدند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات