۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۳۵۵

دفتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسته شد

دفتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز با اعطای نشان میزبانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مدیرکل اوقاف استان مرکزی بسته شد.
آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله قریشی، نماینده خبرگان رهبری و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی و همچنین جامعه قرآنی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

در این مراسم با حضور مسؤولان از 33 نفر برتر رشته های حفظ کل، 20 و 10 جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در بخش خواهران تجلیل شد.

رونمایی از بخش اول فراخوان جشنواره ملی مشکات که به منظور ترویج و تبیین مفاهیم قرآن کریم از طریق تولید و ترویج آثار هنری و سینمایی تولید شده در خصوص آثار هنری، پویانمایی و قصه های قرآنی، طراحی شده است،  از دیگر بخش های آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه بود.

بر اساس این گزارش، در آیین پایانی این دوره از مسابقات قرآنی از خانواده قرآنی شهید مصطفی محمد نژاد تجلیل شد؛ ژدر شهید محمدنژاد حافظ کل قرآن کریم است که دو فرزند دیگرش مرتضی و زینب محمدنژاد حائز رتبه های بین المللی قرآن کریم هستند.

گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه بشری فلکی از اساتید قرآن استان قم و داور کشوری وقف و ابتدا از دیگر بخش های مراسم پایانی چهلمین دوره مسابقات قرآن بود.

در این مراسم همچنین، نشان میزبانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از سوی حجت الاسلام جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اعطا  و به این ترتیب دفتر چهلمین دوره مسابقات بسته شد.

حجت الاسلام جوانبخت در این مراسم از همه دست اندرکاران میزبانی این رویداد بزرگ قرآنی در ارومیه قدردانی کرد و به آنها خدا قوت گفت.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف استان مرکزی نیز با دریافت نشان میزبانی ابراز امیدواری کرد برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک، موجب تحول و اشاعه بیش از پیش فرهنگ ناب قرآنی در این استان شود.

گفتنی است، مسابقات سراسری قرآن کریم بخش خواهران با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از ۱۹ تا ۲۶ شهریورماه طی دو بخش و در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل و همچنین رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف حدیث، معارف و حفظ موضوعی و مدیحه‌سرایی و همخوانی، معارف تفسیر در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار شد./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات