۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۲۶۴۴۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت جریان سازی قرائت قرآن در مراسم عزاداری/مبلغان در مردم دغدغه سیاسی فرهنگی ایجاد کنند

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع) مسیری هستند که برای ماندگاری در تاریخ و سعادت باید به آنها متصل شد، گفت: باید پنجره دید مبلغان باز باشد و مسائل را گسترده و ماورای دیدگاه‌های نقطه‌ای و بسته ببینند.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم،با اشاره به اهمیت ارتباط انسان با قرآن کریم و ائمه معصموین(ع) برای رسیدن به سعادت و مانایی در تاریخ، گفت: 2 نقطه اصلی تاریخ بشریت قرآن کریم و اهل بیت(ع) هستند که هرکسی به این دو متصل باشد در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام قطبی با تأکید بر اهمیت اتصال و انس با امام حسین(ع) در عرصه‌های مختلف برای رسیدن به مانایی و حذف نشدن از تاریخ، تصریح کرد: آثار هنری، ادبی و فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری در طول تاریخ شکل گرفته و ارائه شده است ولی در این میان آنچه که به سرچشمه وحی الهی متصل بوده است و قرآن را در نظر داشته توانسته ماندگار باشد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر آثار و فعالیت‌های بشر اگر چه در بخشی از زمان جنجال و سر و صداهایی داشتند ولی به دلیل اینکه اتصالی به سرچشمه وحی و معارف الهی نداشتند با گذشت زمان از تاب و تب افتاده فروکش کردند و به پایان رسیدند.

تمام دستاوردهای معنوی از طریق اهل بیت و قران میسر خواهند شد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این خصوص به اتصال حافظ شیرازی به قرآن و معارف دینی اشاره کرد و افزود: راز ماندگاری حافظ در تاریخ اتصال به منبع وحی و حیات جاودانه الهی است، حافظ توجه ویژه به معارف دینی داشته و به منابع الهی متصل و متوسل به قرآن کریم شده است.

حجت الاسلام قطبی امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) را چشمه‌های جوشان فیض و برکت قلمداد کرد و گفت: با توسل و تمسک به ائمه معصومین(ع) می‌توان از فیوضات و برکات ایشان بهره برد و استفاده کرد و مسیر سعادت را در پیش گرفت.

وی ماه محرم و ایجاد فضای معنوی و تبلیغی در این ماه را فرصتی مناسب برای ایجاد اتصال میان مردم و قران کریم و ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: تمام دستاوردهای معنوی و الهی تنها از دو مسیر میسر می‌شود، یکی قرآن کریم و دیگری ائمه معصومین(ع) و باید هر دو در کنار هم باشند، ماه محرم فرصتی است برای مبلغان تا مردم را به این مسیر متصل کنند.

مبلغان هدایت‌گر مردم به سمت قرآن کریم و اهل بیت باشند

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر لزوم تلاش مبلغان برای هدایت مردم به سمت مسیر قرآن و اهل بیت(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) پیکار و نبرد خود را یک روز به تأخیر انداختند برای اینکه از شب تا به صبح قرآن بخوانند، قطعا اگر عملی والاتر و بهتر از قرائت قرآن بود ایشان به آن مشغول می‌شدند، اما امام حسین(ع) خواندن قرآن را بر هر عبادتی ترجیح دادند و این نشان دهنده عظمت و اهمیت قرآن کریم است.

حجت الاسلام قطبی با تأکید بر لزوم جریان سازی تلاوت قرآن کریم در مراسمات مذهبی و عزاداری، عنوان کرد: نوحه خوانی و مداحی در سطح پایینی از توسل به اهل بیت(ع) نسبت به قرائت قرآن قرار دارد، اگر جریان سازی قرائت قران کریم در مراسمات عزاداری صورت بگیرد بالاترین سطح توسل به ائمه معصومین(ع) را عملی کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش دیدگاه مبلغین نسبت به مسائل پیرامونی در کشور و جهان، خاطرنشان کرد: باید پنجره دید مبلغان باز باشد و مسائل را گسترده و ماورای دیدگاه‌های نقطه‌ای و بسته ببینند، تحولات منطقه و وقایع مهم جهان نظیر سوریه و میانمار از مسائلی است که مبلغان باید به آن بپردازند و در راستای ایجاد دغدغه سیاسی و فرهنگی در مردم تلاش جدی داشته باشند./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات