۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۶۱۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خبر داد؛

بازسازی عملیات قدس ۲ از ۳۱ شهریورماه در طبس

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به بازسازی عملیات قدس ۲، گفت: بازسازی عملیات قدس ۲ از ۳۱ شهریورماه در طبس آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار علی قاسمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در جنگ هشت سال دفاع مقدس تمام دین و ناموس مسلمانان مورد تجاوز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در امتداد حرکت امام حسین(ع) بود، گفت: جوانان این مرز و بوم با فداکاری و ایثارگری در هشت سال دفاع مقدس جانانه ایستادگی و مقاومت کردند و پیروزی بزرگی را برای ملت به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی انقلاب اسلامی را حاصل دین، ایمان و برکات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان با پیروی از حرکت امام حسین(ع) پیروزی بزرگی را رقم زدند.

سردار قاسمی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس 71 عنوان برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در 14 نقطه استان برگزار می شود که رژه در مرکز استان ساعت 7:30 صبح روز جمعه 31 شهریور در محل بوستان شهدای گمنام خیابان پاسداران اجرا می شود.

وی ادامه داد: برپایی 37 مورد نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله، برگزاری یادواره شهدای زن، برگزاری یادواره شهدای دانش آمور و برگزاری همایش نقش زنان از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری مراسم تعزیه خوانی، نمایش های فرهنگی و رزمی، افتتاح 50 پروژه محرومیت زدایی و برگزاری 29 مورد نشست بصیرتی از دیگر برنامه های این هفته است.

سردار قاسمی با اشاره به بازسازی عملیات قدس ۲، اظهار کرد: بازسازی عملیات قدس ۲ از 31 شهریورماه در طبس آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار در استان کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در مهرماه سال 97 به صورت ملی و استانی برگزار می شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به هفته امربه معروف و نهی از منکر، گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و زنده کردن دین جدش به شهادت رسید.

سردار قاسمی تصریح کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود به ما درس استقامت و ایستادگی داد و باید همواره به امام حسین(ع) متوسل شد.

وی عنوان کرد: هفته امربه معروف و نهی از منکر همزمان با دهه نخست ماه محرم آغاز می شود و در تلاش هستیم برنامه های این هفته به صورت عاشورایی و دفاع مقدسی برگزار شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: بیش از 70 گروه آمر به معروف در بازار و ادارات، 30 گروه در مساجد، پنج گروه در اصناف و پنج گروه در حوزه های علمیه فعالیت دارند.

سردار قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 700 نفر آموزش دیده اند، گفت: از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دو سال می گذرد و هر چند تاکنون در تشکیلات موفق نبودیم اما این مهم کار مردمی است و ما باید به عنوان خادم مردم کار را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر 10 عنوان برنامه در استان اجرا می شود، تصریح کرد: برگزاری نشست های علمی، برپایی کرسی های آزاداندیشی، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، غبارروبی مزار شهدا و گردهمایی طلایه داران اصناف از جمله برنامه ها در این هفته است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات