۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۸۳۲
رییس اداره مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اصفهان تشریح کرد؛

جزئیات طرح اعزام هفتگی مبلغان خواهر به جلسات خانگی

حجت الاسلام قیصری با اشاره به بررسی های میدانی برای شناسایی نقاط استراتژیک تبلیغی اصفهان، تأثیر جلسات خانگی را بالا ارزیابی کرد و گفت: مبلغان خواهر با غنای علمی حوزوی به صورت تخصصی جایگزین افراد غیرمتخصص خواهند شد.
حجت الاسلام محمد قیصری

حجت الاسلام محمد قیصری، رییس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ‏در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره طرح اعزام هفتگی مبلغان خواهر، با ذکر اهمیت جلسات خانگی خواهران در تبلیغ چهره به چهره و ضرورت ارتباط مستمر و مؤثر میان مربی و متربی، گفت: با توجه به برگزاری جلسات دینی خانگی فراوان در طول سال در سطح شهر اصفهان لازم است تا این جلسات ساماندهی شوند تا از ابعاد مختلف تحت بررسی قرار گیرند و تا جایی که امکان دارد از آسیب ها در این حیطه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بعضاً افرادی که از لحاظ علمی احاطه ای بر مسائل دینی و اسلامی و فرهنگی ندارند صرفاً به دلیل برخی ویژگی های دیگر به عنوان سخنران در این مراسم خانگی حاضر می شوند و همین افراد از سوی خانم ها برای برگزاری جلسات مذهبی انتخاب می شوند که این ضعف علمی می تواند آسیب هایی را به دنبال داشته باشد.

رییس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مرحله اول طرح با استفاده از بررسی های میدانی که برای آگاهی از وضعیت 40 نقطه استراتژیک تبلیغی در اصفهان داشته مبلغان خواهری که دانش آموخته حوزه های علمیه و دارای تخصص لازم فرهنگی و احاطه علمی مناسب هستند و بر اساس صلاحیت ها از میان مبلغان گزینش شده اند را با هدف جایگزینی با افراد غیر متخصص در جلسات خانگی آموزش داده و  هماهنگی های لازم را انجام داده است.

حجت الاسلام قیصری ‏تصریح کرد: مبلغان خواهر متخصص نسبت به اقتضائات و نیازهای هر منطقه و آسیب های موجود در منطقه مورد نظر توجیه می شوند تا بتوانند با حضور خود از سطح آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در محلات بکاهند و در این زمینه بسته های فرهنگی و محتوایی لازم از سوی دفتر تبلیغات در اختیار بانوان مبلغه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: قرار شده تا مبلغان خواهر در مناسبت های مختلف در جلسات خانگی محلات مختلف حضور پیدا کنند، در این خصوص تا مدتی هم از حمایت های مالی دفتر تبلغات برای تبلیغ برخوردار می شوند و امید است تا با کار فرهنگی و غنای محتوایی مطلوب و توانایی که از خود برای جذب افراد و حل معضلات محله نشان می دهند بتوانند در آینده به عنوان مبلغان هفتگی ثابت از سوی جلسات مذهبی خانگی در محله خود شناخته شوند.

رییس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: ‏از سال 95 تا کنون دو مرحله از طرح اعزام مبلغان خانگی خواهر تحقق یافته و مرحله سوم از سال 96 آغاز شده و امیدواریم در پایان مرحله سوم بتوانیم صد نقطه استراتژیک تبلیغی در شهر اصفهان را پوشش دهیم، همچنین قصد داریم تا در آینده اعزام ها را به سمت اعزام های گروهی سوق دهیم.

حجت الاسلام قیصری گفت: با پیشرفت طرح اعزام هفتگی مبلغان خواهر ما شاهد خواهیم بود که افزون بر خواندن قرآن و دعاها و زیارات در محافل خانگی زنانه مطالب با غنای معارفی و فرهنگی متناسب با حال محله و مخاطبان نیز در جلسات ارائه می شود و مشکلات و معضلات روحی و اخلاقی مخاطبان و محله نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: مبلغان خواهر خانگی ما از سطوح علمی بالای حوزه علمیه گزنش شده اند تا بتوانند خلأهای موجود جلسات خانگی را به صورت تخصصی پر کنند و با همکاری معاونت آموزش بسته های محتوایی ویژه هم در اختیارشان قرار داده شده و این مطالب به صورت به روز شده به مبلغان ارائه می شوند./869/ت302/ب1

ارسال نظرات