۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۲۷۰۲۵
با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم؛

چهارمین یادواره ملی «لشکر فرشتگان» در مشهد مقدس برگزار شد

همایش «لشکر فرشتگان» با هدف تجلیل از مادران و همسران ۴۰ شهید مدافع حرم در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) پارک ملت مشهد برگزار شد.
لشکر فرشتگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «لشکر فرشتگان» با هدف تجلیل از مادران و همسران 40 شهید مدافع حرم و با حضور دختران دانش آموز مشهدی، مسؤولان ادارات آموزش و پرورش و فرماندهان بسیج پیش از غروب چهارشنبه در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) پارک ملت مشهد برگزار شد.

در این همایش که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی، ناحیه بسیج سلمان مشهد مقدس و بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد؛ رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، حامد علامتی؛ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، امیرحسین قاضی زاده هاشمی؛ عضو هیأت رییس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت مجاهدت های شهدای مدافع حرم و خانواده های آن ها، اظهار کرد: روزی که کاروان اسرای اهل بیت وارد شام شد، جسارت ها و اهانت هایی به ایشان شد اما شهدای مدافع حرم در روزگار ما اجازه ندادند که حتی یک آجر از بارگاه حضرت زینب(س) کم شود.

قاضی زاده هاشمی دیگر سخنران این همایش بود که طی سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به نقش خانواده شهدای انقلاب اسلامی در پیروزی های جبهه حق، خاطرنشان کرد: در تاریخ نهضت های دینی ایران که در طی 250 سال اخیر اتفاق افتاده و تقریبا همه آن ها پس از پیروزی های موقت منجر به عقب گرد شده بود، تنها انقلاب اسلامی پیروز شد که عنصر کلیدی در این نهضت، حضور زنان در میدان انقلاب بود. وقتی بانوان یک جامعه حرکت می کنند، شوهران و فرزندان خود را نیز در این مسیر قرار می دهند.

حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کیست که نداند در کنار شهیدان و اجر بی پایان ایشان، شهیدپروران نقشی عظیم اما ناشناخته دارند؟ کیست که نداند نیمه پنهان بعثت و غدیر و عاشورا با بانوان بزرگی است که سهم شان در پشت نقاب مظلومیت و غربت نهان مانده است؟ آیا بعثت بدون جان فشانی مادرمان، حضرت خدیجه(س) ناقص نمی ماند؟ آیا غدیر بدون مجاهدت حضرت زهرا(س) به بار می نشست؟ آیا کربلا و عاشورا بدون نقش آفرینی حضرت زینب(س) ابتر نمی ماند؟

وی تصریح کرد: حق این است که اگر سهم مادران، همسران و دختران صبور شهدا بیشتر از آن ها نباشد، کمتر نیست. لشکر خوبان می خواهد از این نقش غبارروبی کند و این نقش بی بدیل و قدر ناشناخته را هر سال با هنرمندی و ابتکار بیش از گذشته بنمایاند.  

مادر شهید حسین هریری، از شهدای مدافع حرم نیز طی سخنانی با اشاره به ویژگی های برجسته اخلاقی این شهید، اظهار کرد: شهید هریری که پس از 4 ماه از عقد به شهادت رسید، از نظر ایمان خیلی قوی بود و همواره در ارتباط خود با نامحرم مراقبت زیادی را لحاظ می کرد. از همین رو شایسته است که خواهران عزیز با عفت و حجاب و برادران نیز با غیرت شان از خون این شهدا دفاع کنند.

گفتنی است قرائت مرام نامه همایش «لشکر فرشتگان» و تجلیل از خانواده شهیدان حسین هریری، محمد هادی هاشمی، عزت الله بربری، مرتضی دوران، مجتبی واعظی، رضا میرزایی، قاسم حسینی، حمید حسینی، حمید احسانی، کاظم توسلی، مصطفی عارفی،حسن قاسمی دانا و تنی دیگر از شهدای مدافع حرم، پایان بخش این همایش بود./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات