۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۰۶۴

تجمع بی‌سابقه مردم یمن در پایتخت در حمایت از استقلال این کشور

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در جمع تظاهرات کنندگان در صنعا گفت: به آزادسازی یمن ادامه می‌دهیم و ذره‌ای از خاک کشورمان چشم‌پوشی نمی‌کنیم.
تجمع مردم یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، صنعا پایتخت یمن صحنه حضور گسترده و بی‌سابقه شهروندان این کشور به منظور بزرگداشت سالروز انقلاب 21 سپتامبر 2014 میلادی است.

بر اساس این گزارش، هزاران شهروند یمنی به منظور بزرگداشت سالروز انقلاب 21 سپتامبر در میدان السبعین صنعا تجمع کردند و این در حالی است که حرکت مردم یمن از مناطق مختلف این کشور به منظور شرکت در بزرگداشت انقلاب 21 سپتامبر از روز گذشته آغاز شده بود.

شهروندان یمنی در این تظاهرات پرچم‌های یمن و پارچه‌نوشته‌هایی در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در منطقه و همچنین تصاویر شهدا و عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله را در دست دارند.

عبدالعزیز بن حبتور نخست‌وزیر دولت نجات ملی در یمن طی سخنانی در این تظاهرات گفت: ما تاکید می‌کنیم که انقلاب ما جز با خون‌های پاک شهدا، محقق نشده است و دولت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اهتمام می‌ورزد.

وی افزود: این آزادگان در یمن هستند که انقلاب را می‌سازند نه کسانی که در هتل‌های ریاض، ابوظبی یا مکان‌های دیگر به سر می‌برند.

بن حبتور تاکید کرد: هیچ صلحی در یمن به جز از طریق تفاهم حقیقی با صنعا وجود نخواهد داشت.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: ما آمده‌ایم تا همه مناطق یمن را آزاد کنیم و از ذره‌ای از خاک کشورمان چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

مردم یمن به دنبال بی‌کفایتی دولت منصور هادی، رییس جمهور فراری و مستعفی یمن در مدیریت امور کشور، برای اعلام اعتراض خود به این دولت، در سال 2014 دست به راهپیمایی زدند.

با تداوم اعتراض‌های سراسری، مردم و نیروهای انقلابی یمن 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور 93) وارد شهر صنعاء شدند و جنبش انصارالله یمن دولت را به دست گرفت و منصور هادی را از سمت خود برکنار کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات