۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۷۲۹۱
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

قدرت‎های استکباری از توان نظامی ایران در هراس هستند

امام جمعه اصفهان با اشاره به اثرات دفاع مقدس، گفت: ما امروز آنچنان در ساخت سلاح پیش رفته‎ایم که قدرت‎های استکباری از ما هراس دارند و کینه نظام اسلامی را به دل گرفته‎اند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا و محکومیت سخنان وی گفت: سخنان رییس جمهور آمریکا یاوهگویی بود، که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور این اهانتها را به خوبی پاسخ میدهند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی تنها در برابر ایران یک کشور قرار نداشت، بلکه در برابر ایران ابرقدرتها قرار داشتند و کشورهای بسیاری به صدام حسین کمک میکردند و این حمایتها و کمکها به صورت علنی بود.

امام جمعه اصفهان با خاطرنشان کردن این نکته که ما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، ابراز کرد: جوانان ایران اسلامی در کوران دفاع مقدس باتجربه و ورزیده شدند و راه مبارزه را دریافتند، همین تجربهها و همین شجاعتها سبب شده است که امروز در صنایع نظامی به پیشرفتهای بسیاری دست یابیم.

وی بیان کرد: اکنون به جایی رسیدهایم که جوانان ایران اسلامی دست به ساخت موشکهای دوربرد و سلاحهای پیشرفته میزنند و کسی نمیتواند جلوی آنان را بگیرد، این سبب افزایش توان نظامی ما است، ما امروز آنچنان در ساخت سلاح پیش رفتهایم که قدرتهای استکباری از ما هراس دارند و کینه نظام اسلامی را به دل گرفتهاند.

آیتالله طباطبایینژاد با تسلیت فرارسیدن ایام محرمالحرام اظهار کرد: دهه محرم دهه بسیار خاصی است، در آن مصیبتهای بسیاری به اهلبیت(ع) وارد شده است، این دهه را باید گرامی بداریم و برای عزاداری سید و سالار شهیدان باید وقت بگذاریم و در مراسمهای مختلف شرکت کنیم، همچنین دهه اول ماه محرم به نام دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به روز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا ادامه داد: امام حسین(ع) در مکانهای مختلف برای یاران خود سخنرانی میکردند و خبر از شهادتشان میدادند، سیدالشهدا و یارانش به شهادت رسیدند اما حضرت زینب(س) به اسارت رفت.

وی بیان کرد: ماجرای اسارت حضرت زینب(س) در عاشورا برای ایشان وقایع متفاوتی را رقم زد، عاشورا برای ایشان ویژه است، ایشان حتی در اسارت حقارت را نپذیرفتند و تن به ذلت ندادند و ما نیز باید در زندگی خود همین گونه باشیم.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه ابراز کرد: حضور در نماز جمعه سبب سازندگی انسان میشود، مسؤولان باید فرهنگسازی کنند تا جمعیت بیشتری در این عمل عبادی شرکت کند، یکی از بهترین مکانها برای جوانان نماز جمعه و یکی از بهترین کارها برای تقویت روح معنویت در آنان حضور در نماز جمعه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نماز باید انسان را از بدی‌ها باز بدارد، اظهار کرد: اما متأسفانه گاه مشاهده می‌شود که بعضی مواقع این اتفاق نمی‌افتد و این یعنی نمازی که خوانده شده است مقبول نشده و اثر لازم را نداشته است؛ گناه اثر عمل خوب را خنثی می‌کند و نمی‌گذارد عمل خوب مورد پذیرش خداوند قرار بگیرد ‌و ذخیره قیامت شود./914/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات