۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۳۵۴

انصارالله سازمان ملل را به اخلال در روند سیاسی یمن متهم کرد

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد مذاکرات سیاسی یمن به دلیل دخالت های فرستاده سازمان ملل در امور این کشور با مشکل مواجه شده است.
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد مذاکرات داخلی این کشور تقریبا متوقف شده و نقش منفی اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل منجر به اخلال در راه حل سیاسی شده است.

وی افزود: نقش منفی اسماعیل ولد الشیخ، تعامل با وی را غیر ممکن ساخته است.

این مقام یمنی بر عزم جنبش انصارالله به توقف تجاوز و اخراج امارات از خاک یمن تاکید کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله ادامه داد: مذاکرات به دلیل نقش منفی سازمان ملل تقریبا راکد شده است.

وی با تاکید بر نقش منفی اسماعیل ولد الشیخ وعدم امکان تعامل با وی افزود: در صورت شکست گفتوگوها ما قادر به مقابله با راه حل نظامی هستیم.

عبدالسلام در گفتوگوی تلفنی با شبکه خبری المیادین خاطرنشان کرد که ولد الشیخ به ویژه در خصوص بند مربوط به الحدیده در صدد به شکست کشاندن راه حل سیاسی است.

وی افزود: ولد الشیخ از محکوم کردن کشتارهای ائتلاف عربستان عاجز است وتوانایی دستیابی به راه حل سیاسی را ندارد.

وی با اشاره به ارسال پیامی به دبیر کل سازمان ملل خواستار تعیین فرستاده جدید به یمن شد.

عبدالسلام تاکید کرد جنبش انصارالله درصدد توقف تجاوز واخراج امارات از خاک یمن است.

وی با اشاره به برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز امروز جمعه مردم یمن در تداوم تجاوز عربستان به این کشور در صنعا گفت: پیام این تظاهرات این است که مردم یمن روز به روز مقاوم تر می شود وکشورها باید بدانند که گفتوگو تنها راه حل بحران یمن است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات