۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۰۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دشمنان تحمل مشاهده اجتماع عظیم حج را ندارند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به عداوت دشمنان با هرگونه اتحاد و انسجام اسلامی، گفت: دشمنان اسلام نمی‌توانند اجتماع عظیم و چندمیلیونی حج را تحمل کنند؛ ازاین‌رو به هر طریق سعی در ضربه زدن به این اجتماع دارند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان که به‌منظور تجدید دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بعد از سفر حج صورت گرفت، اظهار کرد: حالت معنوی سرزمین حج انسان را به خود جذب می‌کند.

وی با اشاره به عداوت دشمنان با هرگونه اتحاد و انسجام اسلامی، افزود: دشمنان نمی‌توانند این شکوه و عظمت را ببینند؛ زیرا وقتی اجتماع چندمیلیونی با اراده و عشق و ایمان دور هم جمع می‌شوند این پدیده‌ای است که دشمنان نمی‌توانند با آن کاری بکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امسال وضعیت مدیریت حج به‌صورت محسوسی بهتر شده بود، اضافه کرد: حادثه‌های سال 94 در حج سوء مدیریت بود و برنامه‌ریزی نامناسب عاملان بود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با توجه به ضربه‌ای که خورده بود و ملامت‌هایی که شده بود، امسال برای مراسم حج برنامه‌ریزی‌های دقیقی کرده بود.

وی ادامه داد: امسال در عرفات چادرهای ضد حریق نصب کرده بودند، برای نخستین بار کولرهای گازی نصب شده بود و بسیاری از موارد اصلاح شده و امکانات آن مناسب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در منا هم اقدام مناسب زمان‌بندی حرکت زائران اجرایی شده بود؛ به‌گونه‌ای که حرکت زائران روان و بدون مشکل صورت گرفت.

وی افزود: زمان‌بندی به حسن اجرای برنامه کمک زیادی کرد و تجربه خوبی هم برای ما و هم برای آنها شد؛ به‌گونه‌ای که اگر دو سال پیش هم این کار را می‌کردند یقیناً آن اتفاقات نمی‌افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: امسال از ایران 20 هزار نفر بیشتر از سال 94 به مکه مکرمه مشرف شدند.

وی تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های پیشین مأموران عربستان مؤدبانه و با متانت برخورد می‌کردند و در بقیع هم هیچ کس مانع دعاخوانی زائران نمی‌شد؛ درمجموع برخوردهای مأموران در فرودگاه و مناطق مختلف عربستان بسیار بهتر شده بود و سفر امن و آرام و خوبی بود./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات