۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۲۸۲۲۶
امام جمعه دزفول:

محرم فرصت ذی قیمتی برای بالندگی و تعالی جامعه است

امام جمعه دزفول گفت: ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)فرصتی بسیار مناسب برای بالندگی، پیشرفت و تعالی جامعه ایرانی اسلامی در زمینه های مختلفی از قبیل اجتماعی و فرهنگی است.
حجت الاسلام قاضی، امام جمعه دزفول.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول امروز 4 مهرماه در دیدار مسؤولان محلی دزفول، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و شیعه در حال تلاش گسترده ای برای تحریف واقعه مهم عاشورا هستند.

امام جمعه دزفول افزود: دشمن به‌ دنبال خروج مسیر اهل بیت(ع) و آئین‌های عزاداری ویژه محرم در جامعه است تا اهداف خود را در جامعه محقق کند و بر عزاداری‌های مردم تأثیر منفی بگذارد و آن‌ها را از مسیر صحیح خود خارج کند.

وی در ادامه تصریح کرد: حماسه عاشورا یک واقعه جاری و ساری است و اگر به جنبه‌های اجتماعی و معنوی و فرهنگی آن توجه صحیح و مناسب شود می‌تواند زمینه حیات جامعه و دوری از آفت‌ها را بیش از گذشته فراهم و مسیر تکامل و تعالی انسان‌ها را مهیا کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به درس هایی که می توان از واقعه عاشورا گرفت، گفت: در واقعه عاشورا درس‌هایی وجود دارد که مربوط به یک دوره تاریخی محدود نیست و در واقع عامل و زمینه‌ساز تکامل و بالندگی پایدار و مستمر در تاریخ بشریت است و یک پشتوانه عظیم معنوی را در خود جای داده و ثبت کرده است.

وی بیان داشت: همه ما برای معرفی سیره عملی و تبیین گفتمان اهل بیت(ع) و حماسه عاشورا دارای وظیفه و تکلیف هستیم و باید با تمام توان و با یک روش صحیح در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه دزفول افزود: اگر ما به این عرصه و منطق توجه نکنیم و دشمن در تحقق اهداف خود موفق شود و عزاداری سالار شهیدان از منطق واقعی و صحیح خود خارج شود آن موقع است که جامعه از فرهنگ اهل بیت(ع) و مسیر صحیح هدایت دور می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه با اشاره به موضوع پیاده روی اربعین حسینی، تاکید کرد: یکی از رویدادهایی که از تحقق این اهداف جلوگیری و دشمن را با شکست مواجه کرده است، پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) است که این آئین ویژه معنوی هر سال با‌شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود و بیانگر پذیرش فرهنگ حسینی به‌نحوی شایسته در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در دزفول گفت: ما باید در برگزاری آئین‌های ویژه محرم به فرهنگ صحیح و اصیل عزاداری توجه و بر آموزه‌های اهل بیت(ع) و مقام معظم رهبری در این حوزه اهمیت دهیم و از محرم به‌عنوان یک فرصت ممتاز برای بالندگی جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان تصریح کرد: مردم دزفول در طول سال‌های اخیر همواره با حضور پرشور در آئین‌های ویژه عزاداری بر استمرار مسیر و حرکت خود در تعالی فرهنگ اسلامی و منطق انقلابی خود توجه و تأکید کرده‌اند و امسال نیز باشکوه‌تر از گذشته در عزای حسینی پذیرای عطر و محبت اهل بیت(ع) در شهرها و روستاهای خود هستند/9453/پ۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات