۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۲۸۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر فلسفه‌ قیام عاشورا بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امام حسین(ع) فلسفه نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است و تاکید می‌کند من علیه حکومت دینی خروج نکرده‌ام بلکه برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایش امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر که در سالن اجتماعات شهید مطهری سپاه  قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) فلسفه نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است و تاکید می‌کند من علیه حکومت دینی خروج نکرده‌ام بلکه برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) چشم انداز و اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر را مشخص می‌کند و باید با بررسی بیانات ایشان چشم انداز و اولویت‌های امروز را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کنیم.

امام جمعه قزوین در تصریح کرد: امام حسین(ع) در مقابل استاندار مدینه که قصد داشت از ایشان برای یزید بیعت بگیرد، خود را از خاندان نبوت و معدن رسالت معرفی می‌کند و در مقابل یزید را شراب خوار، فاسق و قاتل معرفی می‌کند که منکرهای بزرگی را مرتکب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: اباعبدالله‌الحسین(ع) در ادامه تاکید می‌کند هر کسی به من شباهت دارد و هم سنخ من است، هیچگاه با مثل یزید بیعت نمی‌کند و این مهم رسالت‌های مردم را در تمام عصرها مشخص کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بزرگ‌ترین معروف، شناخت، معرفی و پیروی از امام حق و بزرگ‌ترین منکر پیروی امام باطل است و آن ها که از امام حسین(ع) تبعیت کردند به سوی بهشت هدایت و آن‌ها که از یزید پیروی کردند به سوی جهنم هدایت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: در احادیث آمده هر کس امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند، صاحب عزت می‌شود و در مقابل هر کسی کاری کند که این فریضه دینی به فراموشی سپرده شود، صاحب ذلت می‌شود.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: منافقان کسانی هستند که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند و هیچگاه دست برادر دینی خود را نمی‌گیرند در حالی که مومنان نسبت به هم باید هم افزایی داشته باشند و دلسوز یکدیگر باشند.

وی در پایان گفت: ضروری است اولویت‌ها را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کنیم و بدانیم در سطح بین المللی و جهانی رژیم منحوس صهیونیستی، سلطه اجانب و نفوذپذیری از مستکبران بزرگ‌ترین منکرهای زمان ما هستند./873/د103/ب1

ارسال نظرات