۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۳۲۸
انصارالله اعلام کرد:

در صورت عدم توقف حملات سعودی به یمن، حملات موشکی به عربستان ادامه می‌یابد

رییس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ما در صورتی حملات موشکی و بالستیکی خود را متوقف می کنیم که عربستان سعودی و ائتلاف آن حملات هوایی به یمن را متوقف کنند.
«صالح صماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «صالح صماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی در مراسم جشن پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 26 سپتامبر( سال 1962) که روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری صنعا برگزار شد، استراتژی جدیدی را ترسیم کرد.

صماد خطاب به مقامات سعودی گفت: ما در صورتی حملات موشکی و بالستیکی خود را متوقف می کنیم که عربستان حملات خود به یمن را متوقف کند.

وی افزود: اقدامات متجاوزانه عربستان نتوانست مانع انقلاب 21 سپتامبر(سال 2014) مردم یمن شود؛ انقلابی که نابودی هیمنه مجدد سعودی‎ها بر یمن را به همراه داشت و باعث شد که ما از استبداد محلی رها شویم تا با استبداد منطقه‎ای مقابله کنیم.

صالح صماد در ادامه به مساله ربوده شدن دختر بچه یمنی که اخیرا تصاویر وی با صورت و چشمان ورم کرده به دلیل حملات عربستان منتشر شده، اشاره کرد و خطاب به مزدوران سعودی گفت: مسؤولان سعودی همه فداکارهای شما در راه عربستان را می‏رباید، همچنانکه «بثینه» کودک یمنی را ربودند.

وی به عربستان و ائتلاف آن هشدار داد و گفت: نیروهای ارتش یمن و انصارالله در عمق خاک عربستان از منطقه‎ای به منطقه‎ای دیگر پیشروی دارند و به زودی در خاک امارات و دیگر اعضای ائتلاف این پیشروی را ادامه می‏دهند. ما آماده هستیم که حملات موشکی خود در خارج از مرزهای یمن را در ازای توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی متوقف کنیم.

«علی عبدالله صالح» رییس جمهور پیشین یمن و رییس کنونی حزب «کنگره مردمی» یمن نیز روز گذشته طی سخنانی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 26 سپتامبر (انقلابی است که ضد پادشاهی متوکلی یمن در شمال یمن سال 1962 صورت گرفت) بر حفظ وحدت و تقویت جبهه داخلی این کشور تاکید و اعلام کرد که عربستان سعودی دشمن تاریخی ملت یمن است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات