۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۳۹۱
عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب:

کار جهادی کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است

حجت‌الاسلام معین شیرازی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و وعده‌های آقای روحانی برای بهبود وضع معیشت مردم، کار جهادی را کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست.
معین شیرازی

حجت‌الاسلام سیدحسن معین شیرازی، عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توان کسی را یافت که با مسأله اقتصاد مقاومتی مخالفتی داشته باشد.

وی با تأکید بر این که همه مسؤولان، مدیران و کارگزاران نظام، راه نجات از بحران اقتصادی کشور را اجرای اقتصاد مقاومتی می‌دانند، گفت: هر مسؤولی اقتصاد مقاومتی را به گونه‌ای تعریف و تفسیر می‌کند اما معنای حقیقی اقتصاد مقاومتی در عنوان آن موجود است. 

عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی از دو کلمه اقتصاد و مقاومت  برگرفته که معنای اقتصاد با صرف‌نظر از معنای کلاسیک آن، بر همگان آشکار است و آنچه پس از بیان واژه اقتصاد در اذهان عمومی تبادر می‌یابد مربوط به اموال، دارایی‌ها، هزینه‌ها، اندوخته‌ها، تولید، مصرف، داد و ستد و اموری از قبیل توان خرید، اشتغال، تأمین نیاز‌های عمومی مردم، فراوانی کالاهای مصرفی، کالاهای ضروری، کالاهای استهلاکی و مسایلی از این باب است.

وی با بیان این که عبارت دوم در اقتصاد مقاومتی، واژه مقاومت است و زمانی مصداق پیدا می‌کند که هجمه‌ای از سوی دشمنان وجود داشته باشد، افزود: هجمه انواع و اقسام مختلفی دارد که جمهوری اسلامی ایران تجربه مواجهه با هجمه‌های نظامی، هجمه‌های فرهنگی یا شبیه‌خوان فرهنگی و هجمه با مواد مخدر را داشته و هم اکنون نیز دارد.

رییس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با اشاره به این که هیچ‌گاه نباید هجوم از ناحیه دشمن دست‌کم گرفته شود، تأکید کرد: در عصر کنونی دشمن با حمله اقتصادی در صدد از پا در آوردن مقاومت مردم در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب است تا در برابر آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها سر تسلیم فرود آورند.

وی اظهار داشت: دشمن قبل از مذاکرات گروه 5+1 با ایران، توسط حربه تحریم وارد میدان شده بود و دولتمردان با امید به آن که در میدان پیروز شوند با برجام کوشیدند تا سلاح تحریم را از دستان دشمن بگیرند، از این رو با دادن امتیاز‌هایی روز به روز امیدوارتر می‌شدند اما در آن حین نیز رهبر معظم انقلاب بار‌ها نسبت به بدعهد‌ی‌های آمریکایی‌ها ابراز نگرانی کرده و گوشزد کرده بودند که در مذاکره به هیچ عنوان به وعده‌ها و لبخند‌های طرف مقابل نباید اعتماد کرد.

 حجت‌الاسلام معین شیرازی تصریح کرد: رهبر انقلاب مقاومت و تسلیم نشدن را تنها شیوه مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دیدند، به همین علت بر اجرای سریع اقتصاد مقاومتی تأکید فراوانی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی عبارتی نیست که در چند ماه یا در چند سال اخیر مطرح شده باشد، بلکه این عبارت از سال‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده بود به طوری که هر سال نامی برای سال جدید انتخاب می‌شد که تداعی کننده مفهوم اقتصاد مقاومتی بود.

عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی با بیان این که کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار عقب مانده است، گفت: بیش از 38 سال از آغاز انقلاب اسلامی گذشته است و زندگی مردم ایران به فروش نفت گره‌خورده است، اما اگر هر سال تنها سه درصد از وابستگی خود را از نفت کم می‌کردیم اکنون تحریم‌های نفتی نمی‌توانست کوچک‌ترین فشاری بر اقتصاد کشور بیاورد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی و رفع موانع تولید، عنوان کرد: با شعار دادن به جایی نخواهیم رسید؛ اولین کاری که دولت باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد، رفع موانع و قوانین دست و پاگیر تولید است.

رییس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور افزود: راه‌های فراوانی برای کسب درآمد وجود دارد اما تولیدکنندگان با تمام مشکلات موجود شانه از کار خالی نکرده و کالای ایرانی تولید می‌کنند، چنین تولید‌کنندگانی شایسته بهترین‌ و بیشترین حمایت‌ها هستند./878/ ۳۰۲/ص

اکتایی بهمنی
ارسال نظرات