۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۴۲۲
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد:

شهدای لشکر فاطمیون نخبگان ممتاز مکتب حسینی اند

معاون فرهنگی تیپ فاطمیون شهدای لشکر فاطمیون را نخبگان ممتاز دانشگاه و مکتب حسینی دانست و گفت: برخی در ابتدای حمله داعش نمی توانستند به درستی تحلیل کنند که چرا باید در برابر داعش ایستاد؛ اما شهدای مدافع حرم منتظر تحلیل و تشخیص این نخبگان نماندند.
گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون محمد رضا خاوری که در مجتمع کوثر برگزار شد گفت: لشکر فاطمیون از دلاور مردان حسینی اند که دلاوری خود را نه در هیئت و عزاداری بلکه در میدان جنگ و جان فشانی و اطاعت از اهل بیت(ع) و ولی نشان دادند.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون با اشاره به تفاوت جاهلیت موجود در میان جامعه بنی امیه با جاهلیت اعراب زمان ظهور پیامبر اکرم(ص) افزود: جاهلیت زمان پیامبر اکرم(ص) خرافه پرستی و دختر زنده به گور کردن بود اما جاهلیت زمان بنی امیه نماز جمعه خواندن در روز غیر آن و سکوت مطلق مردم در این باره بود. جلوه های این جاهلیت بسیار متفاوت بود و در چشم به هم زدنی امامت تبدیل به خلافت و دنیاطلبی ها و اقدام به توطئه ها برای کسب و حفظ قدرت شد.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از ممتازان جامعه ایمانی بودند خاطرنشان کرد: بسیاری اهل فعالیت و کار فرهنگی، مطالعه، سخنرانی، نماز جماعت و هیئت و نذری دادن بودند اما در هنگام جهاد و جان فشانی قدم به میدان نبرد نگذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با برشمردن ویژگی های جامعه آرمانی تصریح کرد: سرمایه ایمان به عنوان عنصری آرامش بخش اولین ویژگی جامعه آرمانی است و اگر عنصر ایمان در این رزمندگان نبود محال بود که از خانه خویش برای جهاد خارج شوند. همه افراد در این مقطع و در این نبرد نمی توانند حاضر باشند و در لحظه های مختلف نبرد تا خط مقدم شاهد ریزش هستیم. در زیر باران آتش دشمن، سلاحی غیر از ایمان در آنجا معنا ندارد.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون با اشاره به توانایی انقطاع از دنیا با وجود ایمان در دل افزود: شکوه و عظمتی که رزمندگان فاطمیون بنیانگذار آن بودند ریشه اش در بی اعتنایی به دنیا بود که البته این انقطاع و بی اعتنایی تنها از طریق ایمان محقق می شود. شهدا از مطامع دنیوی که باعث ایجاد فاصله در میان آنان و اهل بیت بود فاصله گرفتند و دنیای مذموم را ترک گفتند. آنان دنیای ممدوح خود را در ذیل آرمان خود دیدند.

وی ترجیح حق بر باطل و اطاعت از ولی را سومین ویژگی جامعه آرمانی دانست و خاطرنشان کرد: در کربلا عده ای به دلیل دیدن جاذبه هایی در باطل حاضر به ایستادگی برای حق نشدند و به امام حسین(ع) پیشنهاد گفت و گو به جای جنگ را مطرح کردند. برخی نیز در داخل در ابتدای حمله داعش نمی توانستند به درستی تحلیل کنند که چرا باید در برابر داعش ایستاد. اما شهدای مدافع حرم منتظر تحلیل و تشخیص این نخبگان نماندند و به جایگاع ولایت و امامت نگاه کردند تا ببینند که چه می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد شهدا را نخبگان ممتاز دانشگاه و مکتب حسینی معرفی کرد و گفت: غلبه بر مشکلات و سختی ها از دیگر ویژگی این شهدا بود و اگر یک بار نام جلاله الله را بر زبان آوردند بر خلاف خیلی از افراد پای آن ایستادند. بسیار اتفاق می افتاد که رزمندگان شهید مدافع حرم در خط مقدم مشغول نبرد بودند اما به خانواده خود می گفتند که ما در آشپزخانه مشغول به کار هستیم و یا در بعضی کمبود هایی که در آنجا اتفاق می افتاد به هیچ عنوان گلایه نمی کردند و زبان از زبان نمی گشودند.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون با اشاره به شکست داعش در آینده ای نزدیک افزود: حال که داعش از سوی فرزندان و غیورمندان مدافع حرم به خاک مذلت و شکست کشانیده شده دشمن به دنبال ایجاد مرکز توطئه جدیدی در منطقه با اقدام به برگزاری همه پرسی در کردستان است و این نکته ما را به این نتیجه می رساند که مبارزه همواره وجود دارد و دشمن کوتاه نخواهد آمد./861/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات