۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۲۸۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

متولیان امر اجازه ترویج اباحی‌گری را در جامعه ندهند

استاد حوزه علمیه گفت: بینش است که یک عالم را حفظ می کند چرا که زود سراغ عالم می آیند و قصد دور زدن او را دارند، بسیاری می خواهند بر مرکب علم عالم سوار شوند اما اهداف خود را پیش ببرند.
حجت الاسلام دکتر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در مراسم بزرگداشت هفتمین شب در گذشت مرحوم آیت الله راستی کاشانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) کسی برای آن ها گریه نمی کند مگر این که خداوند او را ببخشد.

وی افزود: فرح و حزن به خودی خود بار ندارند بلکه بستگی دارد که به چه چیزی تعلق  بگیرند، خداوند صوت حزین آیات را دوست دارد، حزن برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مورد رضایت الهی است و حزن و اندوه از پایان کار نیز مؤثر و محرک است چرا که مؤمن باید از عاقبت خود نگرانی باشد و این نگرانی سازنده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که حزن و اندوه درباره معاد مهم است، اظهار داشت: وقتی آیه عذاب خوانده می شد پیامبر اشک می ریخت، متأسفانه جریانی در فضای مجازی تفکر اباحی گری را برای مردم ترویج می کنند که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: تلفن همراه  بسیاری جوانان از کلیپ های اباحی گری و تفکری که می گوید دل باید پاک باشد و عمل اهمیت ندارد پر شده است، القا می کنند که اگر نماز و دستورات الهی انجام نشود مشکلی ایجاد نمی شود و این تفکر جهنم و عذاب الهی را سبک جلوه می دهد، این تفکر عذاب الهی را با عملکرد داعش مقایسه می کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: این تفکر جریان عذاب الهی را زیر سؤال می برد، کارها باید متولی داشته باشد و برخوردهای لازم صورت گیرد و اجازه ندهند که افرادی ورود پیدا کنند و این مباحث خطرناک را به جامعه بکشانند، بحث این که ممکن است خدا وعید را عمل نکند مسأله دیگری است اما نمی توان عذاب الهی را زیر سؤال برد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله راستی کاشانی عنوان کرد:  ایشان بیش 20 سال در حوزه نجف شاگردی بزرگانی همچون آیت الله الظمی خویی و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام را کردند و جایگاه علمی بسیار بالایی دارند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: آیت الله راستی کاشانی نیم قرن تدریس داشتند و تدریس عمیق و دقیق ایشان نشان از دقت نظر این عالم وارسته، متدین و مؤمن داشت، در بعد تقوایی نیز بسیارمتدین، با تقوا و با احتیاط بودند.

وی اضافه کرد: آیت الله راستی کاشانی در عین تقوا و تدریس روحیه انقلابی گری و دفاع از امام و نظام داشتند، ایشان مدتی در شورای عالی حوزه مسؤولیت داشت و در سنگرهای دیگر هم بودند، رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود بر 4 نکته دست گذاشتند،

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نکته نخست این است که رهبر انقلاب فرمودند آیت الله راستی کاشانی شخصیتی روشن بین بود، گفت: بصیرت امری مهم است، عالم در اوج علم اگر بصیر نباشد دچار مشکل می شود و فریب می خورد، عالم باید زمان شناس بوده و بداند کجا موضع گرفته و کجا سکوت کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب یکی از ویژگی های آیت الله راستی را روشن بینی ایشان دانستند، بصیر بودن شعار قرآن کریم است و امیرمؤمنان فرمودند که اگر انسان چشم نداشته باشد راحت تر و بهتر از این است که بینش نداشته باشد، بینش است که یک عالم را حفظ می کند چرا که زود سراغ عالم می آیند و قصد دور زدن او را دارند، بسیاری می خواهند بر مرکب علم عالم سوار شوند اما اهداف خود را پیش ببرند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی دومین نکته پیامبر رهبر انقلاب را اخلاص آیت الله راستی دانست و اظهار داشت: اخلاص این عالم بزرگوار بسیار بود و چیزی را برای خود طلب نمی کرد بلکه برای دین می خواست، ویژگی دیگر ایشان که رهبر انقلاب مطرح کردند وفاداری بود.

وی ادامه داد: کشتی انقلاب از 42 تا امروز در حرکت است و نزدیک 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد اما بسیاری در این مسیر از کشتی پیاده شدند، بسیاری از افراد پیاده شدند و نتوانستند خود را همراه کنند، وفاداری از مهم ترین شاخصه های انسان های متدین است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: مطالبی که رهبر انقلاب درباره شخصیت ها می فرمایند بادقت کامل است، ویژگی چهارمی که رهبر فرمودند انقلابی بودن و روحیه استکبار ستیزی بود، مرحوم آیت الله راستی بسیار به روضه امام حسین(ع) علاقه داشتند./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات