۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۷۴۵

حضور رییس مجلس در مراسم عزاداری بیوت مراجع تقلید

همزمان با هفتمین روز محرم الحرام، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری دفتر رهبر معظم انقلاب و برخی از دفاتر مراجع تقلید در قم حضور پیدا کرد.
دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفتمین روز محرم الحرام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری دفتر رهبر معظم انقلاب و برخی از دفاتر مراجع تقلید در قم حضور پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، رییس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در شهر مقدس قم در مراسم های عزاداری دفتر رهبر معظم اتقلاب، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی و حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شرکت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ها ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) به مراجع تقلید، به عزاداری برای سرور و  سالار شهیدان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری روز هفتم محرم در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند اگر مردم بدانند شناخت و باور به خدا چه اثرات و فضائلی دارد به خداوند معرفت پیدا کرده و هرگز گردن به سوی دشمنان خدا گردن نمی کشند.

وی افزود: شاید وضع کفار خوب بوده و دارای زرق و برق دنیوی باشند اما کسی که خدا را باور داشته باشد و خدا بین است هرگز به سوی دشمنان خداوند متعال نمی رود، بسیاری ادعاهایی دارند اما ملاک خداباوری بر اساس فرموده امام ششم این است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمن به خداوند در برابر دشمن هرکس که می خواهد باشد گردن کج نمی کند، اظهار داشت: مؤمن به خدا برای تمام دنیا و ما فیها به اندازه خاکی که بر آن قدم می گذارد ارزش قائل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که خداوند چراغ راه مؤمنان در ظلمات دنیا است، ابراز داشت: بزرگان مراجع، مسؤولان، مجلس و دولت باید کاری کنند که معارف اسلام و تشیع از حوزه به مردم برسد.

وی عنوان کرد: مردم بسیار نیازمند معارف هستند و کمبود ابلاغ این معارف مشاهده می شوند، مردم خوبی داریم که نیازمند معارف هستند، همه گرفتاری های بشر به دلیل کم بودن باور به خداوند متعال و قیامت است.

گفتنی است، احمد امیر آبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور داشت.

همچنین آیات سید هاشم حسینی بوشهری، محمدجواد فاضل لنکرانی، عبدالله خائفی، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی شرکت کردند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات