۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۸۷۵۵
حجت الاسلام گنابادی نژاد:

مسأله «استقلال کردستان» توطئه جدید دشمنان پس از شکست داعش است

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امروز داعش به خواری و ذلت کشانده شده و از همین رو دشمنان فهمیدند که داعش دیگر توان ندارد مسأله تازه ای تحت عنوان «استقلال کردستان» را در دستور کار خود قرار دادند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری هفتمین شب محرم الحرام که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ایام سوگواری امام حسین(ع) موسمی است که همه انسان ها، پیر و جوان ،شهری و روستایی، همه در سعی و تلاش هستند که با شرکت در عزاداری، نصب پرچم سیاه، استفاده از سخنرانی های دینی و نیز با استفاده از شور و حالی که در مداحی ها وجود دارد، خود را به کشتی نجات سیدالشهدا(ع) برساند و هرکسی به شکلی می خواهد خودش را در این ایام حسینی کند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: هرچه تاریخ می گذرد، کشتی نجات امام حسین(ع) گسترده تر می شود و این کشتی انحصار در تشیع و محبین اهل بیت(ع) ندارد چرا که عزاداران امام حسین(ع) در میان اهل سنت و مسیحیان نیز وجود دارند. برای نمونه با وجود این که در کشوری مانند هندوستان فقط 45 میلیون نفر شیعه هستند، اما روز عاشورا تعطیل رسمی در این کشور است.

شور و شعور حسینی دو بال مجالس عزاداری سیدالشهدا هستند

وی در بخش اصلی سخنان خود به تبیین پیام عزاداری سیدالشهدا(ع) پرداخت و گفت: مجالس عزای امام حسین(ع) شوری دارد که نباید مانع آن بشویم. برخی اشکال گیری می کنند که اشکال آن ها معمولا خیلی وارد نیست چرا که مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) دو بال دارد که یکی از آن ها شور است و دیگری شعور.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در عزای سیدالشهدا(ع) به آن توجه شود، پیام عاشوراست. باید بررسی کنیم و ببینیم چه حوادثی در وقوع این حادثه مؤثر بود و ممکن است عاشوراهای دیگری را در تایخ ایجاد کند.

لزوم جریان شناسی جبهه باطل برای شناخت فلسفه قیام عاشورا

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: یکی از نکاتی که در شناخت فلسفه قیام کربلا اهمیت دارد و در سخنان امام حسین(ع) و آیات قرآن نیز به آن اشاره شده، موضوع جریان شناسی باطل است. در طی 50 سالی که از رحلت پیامبر(ص) تا قیام عاشورا فاصله بود، باطل به جایی رسید که حتی آن افرادی که محبت پیامبر(ص) به امام حسین(ع) را با چشم دیده بودند، شمشیر به دست گرفتند و برای قتل فرزند پیامبر(ص) قصد قربت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط دوره امام حسین(ع) به گونه ای شد که وفاداران به پیامبر(ص) لباس اسلام پوشیدند اما عمل باطل انجام دادند؛ رو به محراب نماز گزاردند اما پشت به خدا رفتار کردند. از همین رو جریان شناسی قدرت گرفتن باطل موضوع بسیار مهمی است و باید علل و عوامل آن بررسی شود.

قیام امام حسین برای رسوا کردن جریان باطل نزد آحاد جامعه بود

حجت الاسلام گنابادی نژاد به جریان شناسی جریان باطل از ابتدای پیدایش اسلام پرداخت و اظهار کرد: وقتی پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند، عرب در اوج جاهلیت بود و آن حضرت فرهنگ اعراب را ارتقا، رشد و تعالی دادند اما پس از رحلت ایشان، عده ای نسخه دنیا محور دین را عرضه کردند؛ یعنی افرادی روی کار آمدند که به ظاهر اهل دیانت بودند اما این دین مداری تا جایی بود که منافع دنیوی آن ها اقتضا کند.

وی با مرور برخی حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: پرچم اسلام بر دوش امامت نهاده شده است اما بعد از رحلت پیامبر(ص) برخی خلافت را جایگزین امامت کردند و در طی سال های قبل از وقوع عاشورا، حوادثی ناشایستی توسط خلیفه رخ می داد؛ مانند این که خلیفه با حالت مست نماز جمعه می خواند و افراد زیادی به او اقتدا می کردند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: امام حسین(ع) به منظور شناسایی، معرفی و تببین باطل برای آحاد مردم شاخصه های آن را معرفی کرده، انسان ها را از گرایش به باطل بر حذر داشتند و راه حق را به مردم نشان دادند. ایشان با طرح بنیادی امر به معروف و نهی از منکر، راهی برای مبارزه با باطل و دفاع از حق به دست مردم دادند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: امام حسین(ع) هزینه های سنگینی پرداخت کردند و جان خود و یارانشان و نیز امنیت خانواده خود را به خطر انداختند تا جبهه حق علیه باطل جبهه واضحی باشد و به دست کسانی به شهادت رسید که به ظاهر اهل دیانت بودند.

وی تأکید کرد: سیدالشهدا(ع) هزینه زیادی پرداخت کردند تا آن اسلامی که توسط یزید و بنی امیه لباس حق بر پیکر باطل پوشیده بود را رسوا کنند و با این قیام قدرت تحلیل، تبیین، مقاومت، مبارزه و روشنگری را به یکایک فرزندان حسین(ع) در طول تاریخ اهدا کردند.

مسأله «استقلال کردستان» توطئه جدید دشمنان پس از شکست داعش است

حجت الاسلام گنابادی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی، به عنوان نظام پیرو قیام سیدالشهدا(ع)، از رفتار برخی مسؤولان که برای قدرت طلبی به سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای انقلاب می پردازند، انتقاد کرد و گفت: کار های بزرگی که امام(ره) و رهبری آن ها را مدیریت کردند، فراموش شدنی نیست.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی دستاوردهای فرامرزی نظام جمهوی اسلامی را یکی از ابعاد اقتدار نظام قلمداد کرد و افزود: امروز داعش به خواری و ذلت کشانده شده و از همین رو دشمنان فهمیدند که داعش دیگر توان ندارد مسأله تازه ای تحت عنوان «استقلال کردستان» را در دستور کار خود قرار دادند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات