۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۲۸۹۱۳
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

پدران شهدا علی اکبرهای خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با اشاره به جانگداز بودن مصیبت حضرت علی اکبر(ع)، گفت: مصیبت حضرت علی اکبر(ع) برای ارائه شدن نزد پدران شهدا بیشتر است؛ چرا که آن ها علی اکبرهای خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد شامگاه پنج شنبه در مراسم سوگواری شب هشتم ماه محرم که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد مقدس برگزار شد، به بیان ادامه نکات خود پیرامون لزوم شناخت جبهه حق و عقبه آن پرداخت و اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام بسیاری از هزینه ها به خاطر احساس تکلیف کاذبی بوده که برخی از اهل سیاست داشته اند و این مسأله علاوه بر صدر اسلام در زمانه ما نیز وجود دارد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اتفاقاتی که پس از رحلت پیامبر(ص) پایه گذار زاویه با ارزش های نبوی شد، تا زمان به حکومت رسیدن امیرمؤمنان(ع) ادامه پیدا کرد و ایشان در این مدت 25 سال خانه نشینی را تحمل کردند. اگر بخواهیم شرایط خانه نشینی امیرمؤمنان(ع) را بر اساس تمام ارزش ها مورد تحلیل قرار دهیم، هیچ دلیلی برای وقوع آن پیدا نمی کنیم، جز این که در آن دوران جای حق و باطل عوض شده بود. در آن دوره پرچمداران حق نتوانسته بودند موقعیت خود را در مواجهه با جبهه باطل به خوبی تعیین کنند

وی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) سه دشمن اصلی داشتند. اولا اصحاب جمل که سیاستمداران دارای پشتوانه قوی بودند و دست به هر توطئه ای می زدند؛ ثانیا جاهلانی که علم و عدل امیرمؤمنان(ع) را با تظاهر جاهلانه خود جابجا کردند و در برابر حضرت شمشیر کشیدند و دسته سوم نیز امویانی بودند که در برابر حضرت قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با اشاره به جریان خونخواهی عثمان که با هدف روی کار آمدن جریان تزویر طراحی شده بود، تصریح کرد: جریان خوانخواهی عثمان یک طراحی مزوّرانه اجتماعی بود و کسانی که در واقع خونخواهان عثمان نبودند، چون می دیدند با تداوم شرایط موجود، تمامیت جامعه اسلامی در سیطره نفوذ امیرمؤمنان(ع) قرا خواهد گرفت، برای خونخواهی عثمان وارد عرصه شدند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی شکل گیری جریان داعش در عصر حاضر را توطئه دشمنان اسلام برای مقابله با نفوذ اسلام ناب در میان ملت های جهان قلمداد کرد و گفت: مستکبران مولودی به اسم داعش را ایجاد کردند و گمانشان این بود که به وسیله داعش بساط اسلام را جمع خواهند کرد اما به حول و قوه الهی و با تلاش رزمندگان جبهه مقاومت بساط خودشان جمع شد و امروز برای جبران این شکست، مسأله استقلال کردستان را مطرح کرده اند. ما باید بدانیم که اگر ما به خواب فرو رویم، دشمن استراحت نخواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت مقام حضرت علی اکبر(ع)، اظهار کرد: روضه حضرت علی اکبر(ع) مستقلا یک روضه جانگداز است اما مصیبت آن برای ارائه شدن نزد پدران شهدا بیشتر است چرا که آن ها علی اکبرهای خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند./820/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات