۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۲۹۱۶۷
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

ریزش برخی شخصیت ها در فتنه ۸۸ ناشی از منفعت طلبی آن ها بود

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: برخی از افرادی که در ابتدای انقلاب مسؤولیتی در کشور داشتند، به دلیل این که منافع خود را در برابر جریان انقلابی دیدند، در جریان فتنه ۸۸ ریزش کردند و برخی از آن ها نیز در قبال فتنه سکوت اختیار کردند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار شد، اظهار کرد: جریان شناسی باطل یکی از مواردی است که قرآن کریم و اهلبیت(ع) به آن اشاره داشتند تا تراز حق طلبی به عنوان یک ارزش در زندگی ملاک قرار گیرد و ‌بستر ولایت پذیری در جامعه محقق شود.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به این که جدی شدن انحراف در امت اسلامی در دوره سیدالشهدا(ع) خود را نشان داد، گفت: یزدیان افراد مسلمانی بودند و شعار اسلام را می دادند ولی ایمانی به اسلام نداشتند چون با اسلام زاویه پیدا کرده بودند وکوچکترین زاویه گرفتن از شریعت اسلامی منجر به بزرگترین انحرافات می شود.

وی عهد شکنی بنی امیه نسبت به مفاد صلح میان امام ‌حسن با معاویه را مصداق انحراف از اسلام ناب قلمداد کرد و افزود: بر اساس  عهدنامه، معاویه حق نداشت پس از خود جانشینی تعیین کند اما پس از شهادت امام مجتبی(ع) معاویه به این صلح نامه پشت کرد و فرزند سر تا پا فاسدش را جانشین خود کرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انحراف برخی جریان های سیاسی از خط ولایت فقیه در عمر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برخی از افرادی که در زمان امام راحل سینه های خود سینه چاک ولی فقیه بودند، بعد از رحلت امام(ره) ولایت فقیه را نهی کردند و وقتی دیگران علت اعتقادشان به ولایت فقیه در دوران امام را می پرسیدند، می گفتند «ما از امام(ره) می ترسیدیم.»

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: سیدالشهدا(ع) به امت زمان خود گفتند آنچه که من در رفتار شما می بینم اطاعت از شیطان است؛ چرا که حرام های خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرده اید. همین مسأله در عصر حاضر نیز دارای اهمیت است و اگر دین داری صحیح در سال ۶۱ هجری یک مأموریت بود، امروز هم این مأموریت پا بر جاست.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی، صهیونیست ها و دشمنان داخلی انقلاب اسلامی ایمان مردم کشور ما را هدف گرفته اند اما با وجود تمام ترفندهای سیایی، نظامی و اقتصادیشان به نتیجه ای نرسیدند. آن ها می خواستند در زندگی ما فرهنگ اسلامی وجود نداشته باشد؛ حتی اگر شعارهای اسلامی روی زبان ما باشد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به سابقه تاریخی عداوت جریان های داخلی و خارجی با جبهه حق، افزود: وقتی بدعت ها و تعریف تصریح کرد: برخی از افرادی که در ابتدای انقلاب مسؤولیتی در کشور داشتند، به دلیل این که منافع خود را در برابر جریان انقلابی دیدند، در جریان فتنه 88 ریزش کردند و برخی از آن ها نیز در قبال فتنه سکوت اختیار کردند. برخی دیگر نیز هنوز با نگاه قومی و قبیله ای به انقلاب نگاه می کنند؛ در حالی که انقلاب متعلق به مردم این کشور است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی روحیه انقلابی مدافعان حرم را نقطه مقابل جریان های منفعت طلب دانست و خاطرنشان کرد: دربین شهدای مدافع حرم شهیدی به نام رضا اسماعیلی داریم که از کودکی یتیم شده و سختی های زیادی را تحمل کرده بود. زمانی که داعشی ها با اوج خباثتشان می خواستند سر این شهید را از تن جدا کنند، بیسیم را جلوی دهان وی گرفته بودند تا صدای ناله شهید روحیه رزمندگان جبهه مقاومت را تضعیف کند اما تنها کلمه ای که این شهید بر زبان جاری کرده بود، «یا علی» بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات