۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۲۹۲۲۵

تاکید دولت تایلند بر حمایت از مسلمانان میانمار

وزارت خارجه تایلند در بیانیه‌ای بی‌سابقه درباره بحران موجود در استان راخین میانمار تاکید کرد که از نزدیک اوضاع در این منطقه را رصد می‌کند و آماده است تا به دولت‌های میانمار و بنگلادش کمک کند.
روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، خشونت‌ها در استان راخین واقع در غرب میانمار ماه گذشته میلادی و زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان روهینگیایی به پست‌های امنیتی ارتش میانمار حمله کرده و باعث شدند تا دولت این کشور دست به سرکوب گسترده قومی بزند و در جریان این سرکوب بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیایی مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند.

وزارت خارجه تایلند در بیانیه‌ای در واکنش به بحران روهینگیایی‌ها اعلام کرد: دولت تایلند از نزدیک و با نگرانی کامل وضعیت در استان راخین را رصد می‌کند.

این وزارتخانه همچنین با اشاره به 100 هزار آواره از میانمار که اکنون در 9 اردوگاه در سراسر مرز تایلند و میانمار ساکن شده‌اند در ادامه بیانیه خود آورده است: دولت سلطنتی تایلند همواره آماده کمک‌رسانی و تامین امنیت برای بی‌خانمان‌های میانماری است.

براساس گزارش سازمان‌های غیردولتی که در این 9 اردوگاه فعالیت می‌کنند، بسیاری از افرادی که ساکن این اردوگاه هستند روهینگیایی نیستند.

وزارت خارجه تایلند در ادامه آورده است: این بیانیه در واکنش به نظرات برخی از گروه‌های حقوق بشر درباره موضع دولت تایلند در قبال ناآرامی‌ها در راخین منتشر شده است.

عفو بین‌الملل اخیرا در گزارشی آورده است: دولت تایلند نباید نسبت به خشونت‌هایی که در راخین اتفاق می‌افتد بی‌اعتنا باشد و باید به تامین امنیت و حفاظت از آوارگان بپردازد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات